Legkorábban a szombati menetrendszerinti járattal térhetnek haza a Wizz Air Madeirán rekedt magyarországi utasai, akik kedden indultak volna vissza Budapestre, de járatukat a rossz idő miatt törölték – mondta el az MTI-nek a Wizz Air kommunikációs igazgatója.
Radó Sándor ismertette, hogy az erős szél miatt a légitársaság Budapestről Madeirára tartó gépe kedden kétszeri próbálkozás ellenére sem tudott leszállni, ezért a mintegy 500 kilométerre fekvő Tenerifén landolt.
Az utasoknak szállást és ellátást biztosított a légitársaság kedd este és jelezték, hogy szerdán egy mentesítő járat érkezik, amely átviszi őket Madeirára és az ott rekedt utasokat visszahozza Budapestre. Az időjárási viszonyok azonban szerdán tovább romlottak, a szél erősebb lett és a járatot törölték. Ugyanakkor Teneriféről – a menetrend tartása érdekében – szerda délután visszaindult Budapestre a Wizz Air gépe.
A Madeirán maradt utasokat emailben tájékoztatta arról a légitarság, hogy ingyenesen átfoglalják jegyüket egy másik járatra, kérhetik a vételár visszatérítését vagy a Wizz Air kreditben visszakaphatják jegyük értékének 120 százalékát, amelyet később felhasználhatnak. Azoknak az utasok, akik nem közvetlenül a Wizz Airen, hanem online utazási irodákon keresztül vásároltak meg jegyüket, a légitársaság azt tanácsolta, hogy az utazási szolgáltatókhoz forduljanak.
A Wizz Air Madeirára heti három alkalommal repül: szombaton, vasárnap és kedden. Radó Sándor jelezte,
a társaságon kívül álló okok, a rossz időjárási viszonyok miatt hiúsult meg az utazás, de ésszerű határokon belül megtérítik a járatkimaradások miatt az utasok szállásköltségeit.
Az európai szabályozás értelmében rendkívüli körülmények esetén nem jár kártérítés az utasoknak. A leggyakoribb vis maior eset a rossz időjárási körülmény. Ebben az esetben a légitársaságot kötelezik arra, hogy késleltessen vagy töröljön egy vagy több járatot. Ilyenkor a késések és a járattörlések miatt nem jár kártérítés az utasoknak, de az ellátást biztosítania kell a légitársaságnak.