Kivonul az orosz piacról a Marks & Spencer és a Nike

  • narancs.hu
  • 2022. május 25.

Gazdaság

A Marks & Spencer korábban felfüggesztette tevékenységét Ukrajnában, de már az üzletek megnyitásán dolgozik.

Két nagy világcég, a Marks & Spencer és a Nike is elhagyja az orosz piacot az Ukrajna elleni orosz háború miatt.

A Marks & Spencer közleménye emlékeztetett arra, hogy márciusban már leállította az áruk szállítását Oroszországba, azonban a franchise-zal kapcsolatos jogi előírások miatt nem tudott teljesen kilépni az orosz piacról. Emiatt körülbelül 50 Marks & Spencer üzlet maradt nyitva Oroszországban, most viszont a ruházati kiskereskedelmi cég végleg elhagyja az országot.

A Marks & Spencer eladásai Oroszországban és Ukrajnában 102,5 millió fontot (128,5 millió dollárt) tettek ki az április 2-án lezárt pénzügyi évben.

A cég korábban felfüggesztette ugyan tevékenységét Ukrajnában, jelenleg azonban már üzletek megnyitásán dolgozik.

A sportcikkeket gyártó Nike nem újította meg franchise-szerződését az Inventive Retail Grouppal (IRG), amely az amerikai cég legnagyobb üzlethálózatának tulajdonosa Oroszországban. Ezt a Vedomosztyi című lap közölte szerdán az IRG elnökének, Tyihon Szmikovnak a cég alkalmazottaihoz címzett levelére hivatkozva. A döntést azzal indokolta a vállalatvezető, hogy a Nike "belátható időn belül" nem tudja megszervezni az áruszállítást Oroszországba. "Mivel a készletek kimerülnek, az IRG kénytelen lesz bezárni a Nike márka alatt futó összes üzletét" - írja Szmikov.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.