A Pénzügyminisztérium benyújtotta a Budapest-Belgrád vasútvonalra vonatkozó hitelkérelmet a Kínai Eximbank részére.
Varga Mihály pénzügyminiszter szerint az elbírálást követően kerülhet sor a hitelszerződés aláírására, így a tervezési és engedélyezési munkálatokkal elindulhat a beruházás kivitelezése.
A beruházást kivitelező fővállalkozókkal május 24-én írták alá a Soroksár-Kelebia vasútvonal korszerűsítésére vonatkozó szerződést, amely a Kínai Eximbankkal kötött hitelmegállapodás elfogadásakor lép hatályba - hangsúlyozta Varga Mihály a közleményben.
Emlékeztetett: a projektről szóló nemzetközi megállapodás szerint a beruházás 85 százalékát hitelből, a fennmaradó 15 százalékot saját forrásból, önrész biztosításával finanszírozza a magyar állam.
A hitelszerződés 638 milliárd forintról szól, 20 éves futamidőre, dollár alapon. Ennél többet nem tudni a részletekről. Szijjártó Péter külgazdasági sé külügyminiszter korábban még annyit árult el, hogy annál magasabb lesz a kamat, minél nagyobb hányadot építenek magyar cégek.
Az pedig, hogy a ki építi a beruházást hamar kiderült: Mészáros Lőrinc RM International nevű cége és két kínai társaság (China Tiejiuju Engineering & Construction és a China Railway Electrification Engineering Group)
A tervezési és engedélyezési munkák a hitelszerződés megkötése után elkezdődhetnek, a cél az, hogy 2023-ra befejeződjön a vasútvonal építése. Ennek érdekében a kormány egyszerűsíteni kívánja a szükséges eljárásokat, és lehetővé teszi, hogy az illetékes hatóságok a szükséges engedélyeket gyorsított eljárásban adják ki - írja a Pénzügyminisztérium.
A Belgrád és Budapest közötti vasútvonal korszerűsítésének hátteréről részletesen olvashat a csütörtökön megjelent Magyar Narancsban.