Az ügylettel teljes egészében magyar tulajdonba került a nemzetgazdaság szempontjából stratégiai jelentőségű vállalat - írja az MTI.
A Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. célja, hogy a Dunakeszi Járműjavító Kft. a magyar nemzeti vasútipari gépgyártás egyik vezető szereplőjeként további piaci expanzióba kezdhessen, és piaci részesedését jelentős mértékben növelhesse.
A vagyonkezelő megszerezte az irányítást az egyiptomi állami vasutak megrendelését elnyerő Transmashholding Hungary Kft.-ben is, így folytatódhat a személyvagonok gyártása Dunakeszin, a rendelés több mint 50 százalékát már leszállították.
A Transmashholding Hungary Kft. a jövőben Ganz-MaVag International Kft. néven, a TMH Hungary Invest Zrt. pedig Ganz-MaVag Invest Zrt. néven folytatja tevékenyégét.
Nyilvános cégadatok szerint a Dunakeszi Járműjavító Kft. 2021-ben 30,4 milliárd forint értékesítési nettó árbevételt ért el az előző évi 10,7 milliárd forinttal szemben, adózott eredménye pedig tavaly 191 millió forintot tett ki szemben az előző évi 346 millió forinttal.
Az MTI arról nem tett említést, hogy a társaság 2019 óta egyébként fele részben az orosz Transzmashholding-csoport tulajdonában volt. Ráadásul nem is olyan régen még a dolgozók létszámcsökkentéséről szóltak a hírek: