Részben orosz kézből teljesen magyar tulajdonba került a Dunakeszi Járműjavító Kft.

Gazdaság

A társaság 2019 óta fele részben az orosz Transzmashholding-csoport tulajdonában volt. Nem is olyan régen még a dolgozók létszámcsökkentéséről szóltak a hírek.

Az ügylettel teljes egészében magyar tulajdonba került a nemzetgazdaság szempontjából stratégiai jelentőségű vállalat - írja az MTI.

A Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. célja, hogy a Dunakeszi Járműjavító Kft. a magyar nemzeti vasútipari gépgyártás egyik vezető szereplőjeként további piaci expanzióba kezdhessen, és piaci részesedését jelentős mértékben növelhesse.

A vagyonkezelő megszerezte az irányítást az egyiptomi állami vasutak megrendelését elnyerő Transmashholding Hungary Kft.-ben is, így folytatódhat a személyvagonok gyártása Dunakeszin, a rendelés több mint 50 százalékát már leszállították.

A Transmashholding Hungary Kft. a jövőben Ganz-MaVag International Kft. néven, a TMH Hungary Invest Zrt. pedig Ganz-MaVag Invest Zrt. néven folytatja tevékenyégét.

Nyilvános cégadatok szerint a Dunakeszi Járműjavító Kft. 2021-ben 30,4 milliárd forint értékesítési nettó árbevételt ért el az előző évi 10,7 milliárd forinttal szemben, adózott eredménye pedig tavaly 191 millió forintot tett ki szemben az előző évi 346 millió forinttal.

Az MTI arról nem tett említést, hogy a társaság 2019 óta egyébként fele részben az orosz Transzmashholding-csoport tulajdonában volt. Ráadásul nem is olyan régen még a dolgozók létszámcsökkentéséről szóltak a hírek:

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.