Elbocsátásokra készülhet a Dunakeszi Járműjavító

  • narancs.hu
  • 2022. május 5.

Belpol

A részben orosz tulajdonú vállalat a háború miatt félgőzzel tud működni, és a dolgozók egy részére nincs szükség – áll az ügyvezető levelében, amelyet a Facebookon tettek közzé.

Felmondhat a dolgozók egy részének a Dunakeszi Járműjavító – írja a Telex.

Az információ forrása egyelőre egy Facebook-poszt, amelyet a Bosszankodó Dunakeszi oldalon tettek közzé. Ez egy lefotózott levél, amelyet a poszt szerint a cég ügyvezetője, Wein András küldött tájékoztatásul egy alkalmazottnak.  

A levél szerint felmondanak a dolgozóknak, mert az orosz–ukrán háború miatt akadozik az ellátás, felére fog csökkenni az elvégzendő munka.

A cég ötven százalékos résztulajdonosa 2019 óta az orosz Transzmaszholding, ahhoz a cégcsoporthoz tartozik a Metrovagonmas is, amely a budapesti 3-as metró szerelvényeit újította fel. Tavaly még arról volt szó, bővíteni kell a létszámot, mert egyre több a megrendelés.

A cég az orosz piacról szerzi be az anyagok egy részét, a háború és a szankciók így most biztosan negatívan befolyásolják a munkáját. Ez alátámaszthatja az elbocsátásokról szóló információt. A Telex kérdéseire ugyanis, amelyek a csoportos leépítés hírének valóságtartalmára és az elbocsátandó emberek számára vonatkoztak, a 643 dolgozót foglalkoztató cég egyelőre nem válaszolt. 

Az elbocsátás hírének – ha igaz – politikai olvasata is van.

A DK szerint az érintett dolgozók „most fizetik meg, hogy Orbánék három éve orosz kézbe játszották a vállalatot”.

2019-ben a MÁV adta el a járműjavító 50 százalékát a Transzmaszholdingnak, amely a kormány határozata értelmében nemzetstratégiai érdekből versenyeztetés nélkül szerezhette meg azt a tulajdonrészt. Később a Szalay-Bobrovniczky Kristóf, Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő férje tulajdonában lévő Magyar Vagon Zrt. vegyes vállalatot alapított a Transzmaszholding svájci leányvállalatával, ez, a TMH Hungary Invest Zrt. lett a Dunakeszi Járműjavító tulajdonosa.

 

FRISSÍTÉS

Cikkünk megjelenése után Wein András az alábbi közleményt juttatta el lapunkhoz.

"A Dunakeszi Járműjavító Kft. az alábbiakról kívánja tájékoztatni a nyilvánosságot:  

Nem felel meg a valóságnak azon állítás, amely szerint a Dunakeszi Járműjavító Kft. tömeges elbocsátásokat tervez vagy kíván végrehajtani.

A Dunakeszi Járműjavító Kft. valóban kénytelen volt megválni tizenegy munkavállalójától, melynek oka a gyártásban lévő projektek átütemezése volt.

A Társaságnál működő érdekképviseletekkel és az üzemi tanáccsal az elmúlt időszakban az egyeztetés folyamatos volt, a megállapodás a munkavállalók hosszútávú foglalkoztatása érdekében megszületett.

Az olyan gyártó és termelő vállalatoknak, mint Társaságunk, egy folyamatosan változó gazdasági környezetben dinamikusan szükséges alkalmazkodniuk mind a piaci kihívásokhoz, mind a keresleti és kínálati változásokhoz annak érdekében, hogy fenntartható üzleti modellt legyenek képesek hosszútávon működtetni."

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódás és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Mit jelent számunkra az új uniós médiatörvény?

  • Polyák Gábor
Március 13-án az Európai Parlament is rábólintott, és így uniós jogszabállyá lett az európai mé­dia­szabadságról szóló törvény. A rendelet végleges szövegét hamarosan ki is hirdetik az európai közlönyben. Mit jelent ez az új szabályozás a magyarországi sajtóviszonyokra, és mit az európaiakra nézve?