Varga Mihály a gazdasági bizottság előtt: „A jegybank gazdálkodási fegyelmére különös hangsúlyt fektetek”

  • narancs.hu
  • 2024. december 16.

Gazdaság

Odabökött Matolcsynak és kijelentette, hogy „együttműködik a kormánnyal”.

Úgy tűnik, új korszak kezdődik a Magyar Nemzeti Bankban, amelynek elnöki pozícióját március 1-től Varga Mihály veszi át. A Magyar Nemzeti Bank elsődleges célja az árstabilitás elérése és fenntartása – mondta Varga az Országgyűlés gazdasági bizottsága előtt, és azt is hangsúlyozta, hogy elkötelezett a 3 százalékos inflációs cél mellett.

Akár az előd, Matolcsy felé tett odaszúrásnak is értelmezhető, hogy azt mondta: vezetése alatt az MNB a klasszikus jegybanki feladatok végrehajtását tekinti elsődlegesnek, ezzel összhangban mérsékelni fogja az ezeken kívüli tevékenységeket. Ez azt jelentheti, hogy a Matolcsy-féle alapítványok egy részét leépíti a Varga-féle jegybank.

Az pedig felér egy hűségesküvel, hogy Varga kijelentette: „a tavasszal felálló új vezetés a legjobb gyakorlatnak megfelelően, a felelősségi viszonyokat kölcsönösen tiszteletben tartva együttműködik a kormánnyal”.

A pénzügyminiszter az ülésen bemutatta leendő jegybanki csapatának tagjaként Banai Péter Benőt, a Pénzügyiminisztérium államtitkárát, Kurali Zoltánt, az Államadósság Kezelő Központ vezérigazgatóját és Sipos-Tompa Leventét, a Magyar Fejlesztési Bank vezérigazgatóját, várható pozíciójukat ugyanakkor nem közölte.

Az Országgyűlés gazdasági bizottsága többségi szavazattal támogatta Varga Mihály jegybankelnöki kinevezését.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.