Kíváncsi rá, hogy valójában mennyibe kerülne a Paks-2 atomerőmű, ha 15 év múlva be lehetne kapcsolni? Hogy mikor térül meg az a 10 milliárd eurós orosz hitelből épülő rendszer, ha a forint-euró árfolyam kileng? Hogy mindez hogyan néz ki optimista és pesszimista forgatókönyv szerint? Kiszámolná, hogy egyes változók hatására hogyan változnak meg a megtérülési paraméterek?
|
Nos, a Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont (REKK) publikált egy számítási modellt, melyben minden fontos alapparaméter tág határok közt variálható. Így demonstrációs célzattal eljátszható, hogy milyen következménnyel járhat, ha változik a beruházási idő, a leendő erőmű éves kihasználtsága, a tüzelőanyag költsége, vagy éppen a forint-euró árfolyam. (Forrás: hvg.hu)
Nagyon nehéz lesz a Fidesznek megmagyaráznia, ha például 70 százalékos mandátumtöbbséggel győz a választásokon – mondta Tölgyessy Péter az Inforádiónak (a hanganyag elérhető itt). Tölgyessy szerint a következő Orbán-kormány sem hoz konszolidációt, akkora az ellenérzés az általa felépített rendszerrel szemben. Azt mondta, ez az ideális baloldali ellenzék a Fidesz számára, hiszen ők ugyanazok, akik 2010-ben óriási vereséget szenvedtek. Tölgyessy szerint sokan hiszik, hogy Orbánék konszolidálni akarják a rendszerüket, de mivel csak rendszertagadó ellenzék van Magyarországon, amely el akarja törölni Orbán politikáját, és amely csalásnak fogja nevezni a választási eredményeket, ezért olyan politikai viták maradnak velünk, hogy nem lehet konszolidálni a rendszert. (hvg.hu)
|
2014. március 28-án (pénteken) déltől vehetik birtokukba az utasok a 4-es metró vonalát, áll a BKK közleményében. A szerelvények 3 percenként követik egymást. Szükség is lesz a sűrített menetrendre, mert a 4-es metrón a március 28-i (pénteki) déli indulásától az esti utolsó járatig, valamint március 29-én és 30-án (szombaton és vasárnap) egész nap díjmentesen lehet utazni. Ez mind csudálatos, de hadd álljon itt a négyes metró történetéről írott cikkünk első bekezdése, és a cikk maga a 4-es metró történetéről: Tarlós István nem hívja meg a 4-es metró avatására Demszky Gábort, mert annak idején úgymond igaztalanul okolta Orbán Viktort az építkezés elhúzódásáért. Aligha Tarlós emlékezete a rövid. Orbán az, aki nem tud felejteni, viszont nagyon szeretné, ha mindenki más elfelejtene mindent.
|
Végezetül némi tech az okostelefonok világából: a Gizmodo tesztje az új HTC One-ról: