Kiemelték a Dunából a balesetet szenvedett motorcsónak roncsait

  • narancs.hu
  • 2024. május 19.

Katasztrófa

Oda került, ahová a Hableány sétahajó roncsa is, épp öt évvel ezelőtt.

A verőcei hajóbalesetben elsüllyedt motorcsónak roncsait az újpesti hajókikötőbe szállították, oda, ahova a szinte napra pontosan öt éve elsüllyedt Hableány sétahajó roncsa került annak idején – közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság Facebook-oldalán, ahol több fotót is megosztott a tragikusan járt motorcsónakról.

A rendőrség elsődleges tájékoztatása szerint Verőcétől délre a Duna-parton egy férfi, majd órákkal később a Megyeri hídnál egy női holttestet, továbbá egy sérült kis géphajót találtak. A rendőrök megállapították, hogy az érintett időszakban a térségben egy szállodahajó tartózkodott, amelyet Komáromnál megállítottak, és kiderült, hogy az oldala sérült.

Telex helyszíni tudósítása szerint a balesetben érintett, svájci bejegyzésű, kétszintes szállodahajó, a Heidelberg kapitánya egy szlovákiai magyar férfi. 35 éves tapasztalattal rendelkezik a Dunán, a Budapest-Passau közötti utat is már több tucatszor végigjárta.

Mint a lap írja, a helyszínen lévőket az a kérdés foglalkoztatja leginkább, hogy a kisebb hajó hogyan kerülhetett este 10 után a Duna közepére, abba a sávba, amit a szállodahajóknak és egyéb nagy járműveknek kijelöltek.

A lap úgy tudja, a szállodahajó kapitánya észre sem vette, hogy a hajó ütközött egy másikkal, a baleset után még két órát vezette a hajót, majd éjfélkor leváltották és elment aludni.

A Viking Sigyn szállodahajó 2019. május 29-én Budapesten, a Margit híd közelében ütközött a Hableány sétahajóval. A sétahajón utazó 33 dél-koreai turistából hetet sikerült kimenteni, a kétfős magyar személyzet is életét vesztette. A kapitány négy évvel később tett vallomásában, azt állította, nem látta a Hableányt, és azt hitte, egy uszadékfának mentek neki.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.