Megkezdődött a katolikus egyház Amazónia-szinódusa

  • narancs.hu
  • 2019. október 6.

Katasztrófa

A hetekig tartó tanácskozás fő témája az Amazonas vidékének környezeti pusztulása lesz.

A vatikáni Szent Péter bazilikában tartott misével nyitotta meg vasárnap Ferenc pápa a katolikus egyház Amazónia-szinódusát.

Szentbeszédében a katolikus egyházfő bírálta az erdőtüzeket kiváltó okokat, így az Amazonas-vidéken nemrégiben jelentős károkat okozó, "pusztító érdekekből" gyújtott tüzeket.

"A pusztító érdekből gyújtott tűz, amely nemrégiben Amazóniát dúlta fel, nem azonos az evangéliumi tűzzel" – mondta a pápa. Hozzátette: az efféle "pusztító" tűz célja egyebek mellett "a különbözőségek elégetése, annak érdekében, hogy mindent és mindenkit egyformává tegyenek".

A háromhetes tanácskozáson, amelyen Dél-Amerikából és a világ más részeiből érkezett püspökök, valamint a térség előtt álló kihívásokkal foglalkozó külső szakértők vesznek rész, az őshonos népek helyzetét, az Amazonas vidékének környezeti pusztulását és más, egyházon belüli kérdéseket vitatnak meg.

MTI

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.