A baloldal simán megnyerte Bécsben az önkormányzati választásokat, Strache új pártja leszerepelt

  • narancs.hu
  • 2020. október 12.

Külpol

A Michael Ludwig polgármester vezette balközép szociáldemokraták taroltak az eddigi eredmények szerint. A Team HC Strache Szövetség Ausztriáért nevű új szövetség nem valószínű, hogy eléri az öt százalékos belépési küszöböt.

Az előrejelzések szerint a szociáldemokraták nyerték meg a vasárnap tartott bécsi önkormányzati választásokat, a szélsőjobb színeiben induló  Heinz-Christian Strache volt alkancellár új pártja pedig nem lépte át az ötszázalékos küszöböt.

A SORA közvélménykutató intézet előrejelzése szerint Michael Ludwig polgármester vezette balközép szociáldemokraták a szavazatok 41,7 százalékát kapták, és ezzel nagyot javítottak a korábbi eredményükön, noha a koronavírus terjedésére válaszul hozott intézkedéseik nem voltak elég gyorsak az elmúlt hetekben.

A második helyre a konzervatív Osztrák Néppárt került 18,7 százalékkal,  a bevándorlás-ellenes, jobboldali Osztrák Szabadságpárt (FPÖ) 7,5 százalékra számíthat.

A  Team HC Strache Szövetség Ausztriáért nevű új szövetsége nem valószínű, hogy eléri az öt százalékos belépési küszöböt, amely a városi közgyűlésbe való bekerülés feltétele. A SORA adatai szerint csupán 3,6 százalékot értek el.

Mint ismert, Strache tavaly májusban lemondani kényszerült, miután nyilvánosságra került az Ibiza-videó néven ismertté vált felvétel. A titokban, megrendezett körülmények között készített videón Strache és Johann Gudenus, az FPÖ párt akkori frakcióvezetője egy – magát egy orosz oligarcha unokahúgának kiadó – nővel tárgyalt. Strache a nőnek párt- és médiatámogatásért cserébe zsíros állami megbízásokat ígért.

A nem hivatalos eredmények szerint a zöldek a szavazatok 14,6 százalékát kapták meg. A liberális Neos 8,1 százalékot ért el.

(MTI)

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.