Franciaországban betiltották a fojtófogást

  • narancs.hu
  • 2020. június 8.

Külpol

Ez az a típusú rendőri gyakorlat, amely során George Floyd is életét veszthette.

Zéró toleranciát hirdetett hétfőn a francia belügyminiszter a rendőri rasszizmus ellen, és bejelentette, hogy ezentúl nem alkalmazható az előállításokkor az úgynevezett fojtófogás, amely George Floyd halálát is okozhatta – írja az MTI.

"Egyetlen rasszista sem viselheti méltósággal a rendőri vagy csendőri egyenruhát" - mondta sajtótájékoztatóján Christophe Castaner, miután az afroamerikai férfi halála miatti egyesült államokbeli tiltakozásokat támogató nemzetközi mozgalom keretében Franciaországban is sorozatossá váltak a demonstrációk a rasszizmus, valamint a rendőri brutalitás ellen.

A belügyminiszter ugyanakkor elutasította a párhuzamot az amerikai és a francia helyzet között. "Franciaország nem az Egyesült Államok (...) Nincsenek rasszista intézmények. Határozottam állítom, hogy a rasszizmusnak nincs helye a mi társadalmunkban, s még kevésbé a köztársasági rendőrségnél" - mondta Castaner.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.