Háromszorosára emelik a városi terepjárók parkolási díját Párizsban

  • narancs.hu
  • 2024. február 5.

Külpol

A francia főváros lakóinak elege lett az ingázók hatalmas autóiból.

Vasárnap megszavazták a párizsiak, hogy a fővároson kívülről érkező terepjárók parkolási díja megháromszorozódjon

– írja BBC. Ennek értelmében az 1,6 tonnás vagy annál nehezebb autók parkolási díját óránként 18 euróra (nagyjából 7 ezer forintra) emelkedik Párizs belvárosában.

A szavazást Anne Hidalgo szocialista polgármester kezdeményezte, aki szerint az érintett SUV-k veszélyesek és károsak a környezetre.

Párizs belvárosának mintegy 1,3 millió lakosa volt jogosult szavazni. Őket nem érinti az eredmény, mivel a helyi lakosok számára fenntartott utcai parkolás változatlan marad. A lépés elsősorban a külvárosokból érkezőket célozza, akik ingáznak.

A megemelt parkolási díj nem vonatkozik a teljesen elektromos autókra, a taxisokra, a kereskedőkre, az egészségügyi dolgozókra és a fogyatékkal élőkre.

Hidalgo csaknem 10 éve van hivatalban Párizs élén. Polgármestersége alatt számos párizsi utcát, többek között a Szajna partját is gyalogossá tették, és kiterjedt kerékpárút-hálózatot is kiépítettek, hogy ezzel is visszaszorítsák az autós közlekedést.

A környezetvédők azzal érvelnek, hogy a terepjárók több üzemanyagot fogyasztanak, mint más autók, és hogy az elkészítésük, illetve a használatuk is magasabb károsanyag-kibocsátással jár. A lépés támogatói azt is megjegyzik, hogy a balesetek során a magas járművek nagyobb mértékben okoznak halált, mint a könnyebb autók.

Az autós csoportok és az ellenzéki képviselők is támadták a megszavazott új rendszert, arra hivatkozva, hogy sok családi autó is SUV besorolású.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.