Háromszorosára emelik a városi terepjárók parkolási díját Párizsban

  • narancs.hu
  • 2024. február 5.

Külpol

A francia főváros lakóinak elege lett az ingázók hatalmas autóiból.

Vasárnap megszavazták a párizsiak, hogy a fővároson kívülről érkező terepjárók parkolási díja megháromszorozódjon

– írja BBC. Ennek értelmében az 1,6 tonnás vagy annál nehezebb autók parkolási díját óránként 18 euróra (nagyjából 7 ezer forintra) emelkedik Párizs belvárosában.

A szavazást Anne Hidalgo szocialista polgármester kezdeményezte, aki szerint az érintett SUV-k veszélyesek és károsak a környezetre.

Párizs belvárosának mintegy 1,3 millió lakosa volt jogosult szavazni. Őket nem érinti az eredmény, mivel a helyi lakosok számára fenntartott utcai parkolás változatlan marad. A lépés elsősorban a külvárosokból érkezőket célozza, akik ingáznak.

A megemelt parkolási díj nem vonatkozik a teljesen elektromos autókra, a taxisokra, a kereskedőkre, az egészségügyi dolgozókra és a fogyatékkal élőkre.

Hidalgo csaknem 10 éve van hivatalban Párizs élén. Polgármestersége alatt számos párizsi utcát, többek között a Szajna partját is gyalogossá tették, és kiterjedt kerékpárút-hálózatot is kiépítettek, hogy ezzel is visszaszorítsák az autós közlekedést.

A környezetvédők azzal érvelnek, hogy a terepjárók több üzemanyagot fogyasztanak, mint más autók, és hogy az elkészítésük, illetve a használatuk is magasabb károsanyag-kibocsátással jár. A lépés támogatói azt is megjegyzik, hogy a balesetek során a magas járművek nagyobb mértékben okoznak halált, mint a könnyebb autók.

Az autós csoportok és az ellenzéki képviselők is támadták a megszavazott új rendszert, arra hivatkozva, hogy sok családi autó is SUV besorolású.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.