Korrupcióellenes reformokat is sürget az EU

  • narancs.hu
  • 2024. június 19.

Külpol

De elsősorban az államháztartási hiány lefaragását várják Magyarországtól.

Fogja vissza a költségvetési hiányt, célzottan segítse az alacsony bevételű háztartásokat, vezesse ki a 2022 óta bevezetett energiatámogatásokat és gyorsítsa a leszakadást az orosz gázról – többek között ezeket javasolta az Európai Bizottság a magyar kormánynak a Telex ismertetése szerint. A testület a szerdán kiadott tavaszi gazdasági csomagjában minden uniós országnak adott ajánlásokat, ezeket a tagállami miniszterekből álló Tanács fogadja majd el.

Az Európai Bizottság a magyar kormány deficites költségvetése miatt a túlzottdeficit-eljárás elindítását javasolja Magyarországgal szemben. Akár büntetéssel is járhat az eljárás vége.

A jelentés szerint a 2026 augusztusáig tartó helyreállítási terv reformjait és befektetéseit jelentősen fel kellene gyorsítani, „először a szükséges intézkedések végrehajtásával, amelyek az EU pénzügyi érdekeinek védelmét biztosítják”. Gyakorlatilag arra utalnak, hogy addig csak egy kerülőutas előleg jár a terv mögé tett alapból, amíg a kormány nem pipáltat ki 27 szupermérföldkövet a tagállami Tanáccsal. Ezekből eddig csak négyet sikerült teljesíteni. December közepén 1,1 milliárd eurót bukhatunk végleg, ha addig nem sikerül teljesíteni a feltételeket.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódás és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

A MÁV finanszírozza az elavult iparvágány karbantartását a kínai cég számára

Vácon a gödi Samsung SDI-nak is dolgozó kínai hatterű CECZ cégcsoport az év elején jelentette be, hogy szeretné, ha a város déli részén lévő, mintegy húsz éve nem használt iparvágányt újra üzembe helyeznék. Úgy tűnik, kérése meghallgatásra talált: a munkálatok megelőzték a kormányhivatal és az önkormányzat közös bejárását. A karbantartás költségét a MÁV állja.