Kovács Zoltán rámutat a New York Times gyengéire

  • narancs.hu
  • 2018. december 6.

Külpol

A "manhattani klikk" már megint alaptalanul rontott Orbán Viktorra.

Kovács Zoltán, a Miniszterelnöki Kabinetiroda nemzetközi kommunikációért és kapcsolatokért felelős államtitkára az abouthungary.hu oldalon teszi helyre a New York Times szerkesztőbizottságát, akik azzal, hogy szerkesztőségi véleménycikkben foglalkoztak Orbán Viktor médiabirodalmával, Kovács szerint dühüket már megint a magyar miniszterelnökre öntötték.

Ahogy az államtitkár írja: "A szerkesztőket és a kiadókat, akik a szerkesztőbizottságot alkotják, nagyon aggasztja miniszterelnök jobboldali, nativista, nacionalista politikája.Oly nagyon éberek."

false

Kovács Zoltán rámutat arra is, hogy "a manhattani klikkhez a héten a brit The Guardian kolumnistája is csatlakozott, aki véletlenül a CEU egykori  professzora, és gyászolja a szomorú napot, amikor a CEU-t kiszorították Magyarországról."

És akkor Kovács elmondja, hogy szó sincs erről, mert:

"az intézmény teljes mértékben akkreditált Közép-európai Egyetemként még mindig szabadon működik Magyarországon."

Hát, így.

Kovács írását, mely egyéb más ügyekben is leleplezi a New York Times-t. a 24.hu szemlézte.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.