Lengyelország megállapodott Ukrajnával, átengedik a gabonaszállítmányokat

  • Narancs.hu/MTI
  • 2023. április 18.

Külpol

De egyetlen tonna ukrán gabona sem marad az országban.

Lengyelország és Ukrajna megállapodásra jutott az ukrán gabona tranzitjáról – jelentette be kedden Robert Telus lengyel mezőgazdasági és vidékfejlesztési miniszter, miután Varsó betiltotta az importot, válaszul a lengyel gazdák tiltakozásaira.

„Sikerült olyan mechanizmusokat kidolgoznunk, amelyek alapján egyetlen tonna (ukrán) gabona sem fog Lengyelországban maradni. Az áruk át fognak haladni Lengyelországon” – mondta a tárcavezető ukrán tisztségviselőkkel folytatott megbeszélését követően Varsóban. Waldemar Buda fejlesztési miniszter mindemellett közölte, az ukrán élelmiszerek importjára vonatkozó tilalom továbbra is hatályban marad.

Julija Szviridenko, az ukrán miniszterelnök első helyettese a közös sajtótájékoztatón kijelentette: bízik abban, hogy az ukrán exportvállalatok tiszteletben fogják tartani a gabonatranzitra vonatkozó megállapodás rendelkezéseit.

Mint mondta, a kijevi vezetés megérti a lengyel és az ukrán termelők aggályait, és elkötelezett a kérdés megoldása mellett.

Korábban Lengyelország mellett Szlovákia és Magyarország is bejelentette az Ukrajnából származó gabona és egyéb élelmiszerek behozatalának tilalmát. A Magyarországra történő behozatal korlátozása átmeneti jellegű és 2023. június 30-ig tart.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.