Az elmúlt évtized során csaknem negyedével - 94-ről 72 százalékra - csökkent azoknak az oroszoknak a száma, akik a televíziót tekintik fő információforrásuknak, és megközelítőleg ennyivel - 79-ről 54 százalékra - csökkent a tévében elhangzott hírek iránti nézői bizalom is - derült ki a Jurij Levada Független Elemzőközpont csütörtökön megjelent felméréséből.
A távirati iroda híradása szerint az "oroszok 72 százaléka ma is a tévéből értesül a bel- és külpolitikai eseményekről. A megkérdezettek 52 százaléka úgy vélekedett, hogy az orosz gazdaság állapotáról szóló jelentések nem felelnek meg a valóságnak. 53 százalék ugyanígy vélekedik a külpolitikai tudósításokról."
A válaszadók 34 százaléka a közösségi médiát, 32 százalék pedig az internetet nevezte meg az értesülései második forrásának és minden ötödikjük hisz is ezeknek. 35 százalék fogyasztója a „független” (hivatalostól eltérő álláspontokat rendszeresen megjelenítő) tömegtájékoztatási eszközök általközölt híreknek.
Blogot a felmérés szerint az oroszok mintegy egyharmada heti, 7 százaléka pedig napi rendszerességgel olvas. 56 százalékuk rendszeresen használja a közösségi médiát Ezek közül 42 százalék szerint a VKontaktye (az „orosz Facebook”), 33 százalék szerint az Odnoklassznyiki, 30 százalék szerint pedig a YouTube a legnépszerűbb.