Omlik össze Putyim rezsimje? Egyre kevésbé bíznak a televíziós hírekben Oroszországban

  • Narancs.hu/MTI
  • 2019. augusztus 1.

Külpol

Nem működik a propaganda.

Az elmúlt évtized során csaknem negyedével - 94-ről 72 százalékra - csökkent azoknak az oroszoknak a száma, akik a televíziót tekintik fő információforrásuknak, és megközelítőleg ennyivel - 79-ről 54 százalékra - csökkent a tévében elhangzott hírek iránti nézői bizalom is - derült ki a Jurij Levada Független Elemzőközpont csütörtökön megjelent felméréséből.

A távirati iroda híradása szerint az "oroszok 72 százaléka ma is a tévéből értesül a bel- és külpolitikai eseményekről. A megkérdezettek 52 százaléka úgy vélekedett, hogy az orosz gazdaság állapotáról szóló jelentések nem felelnek meg a valóságnak. 53 százalék ugyanígy vélekedik a külpolitikai tudósításokról."

A válaszadók 34 százaléka a közösségi médiát, 32 százalék pedig az internetet nevezte meg az értesülései második forrásának és minden ötödikjük hisz is ezeknek. 35 százalék fogyasztója a „független” (hivatalostól eltérő álláspontokat rendszeresen megjelenítő) tömegtájékoztatási eszközök általközölt híreknek.

Blogot a felmérés szerint az oroszok mintegy egyharmada heti, 7 százaléka pedig napi rendszerességgel olvas. 56 százalékuk rendszeresen használja a közösségi médiát Ezek közül 42 százalék szerint a VKontaktye (az „orosz Facebook”), 33 százalék szerint az Odnoklassznyiki, 30 százalék szerint pedig a YouTube a legnépszerűbb.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.