Orbán Viktor kérésére a szerb hatóságok elengedik az őrizetből az elfogott három koszovói rendőrt

  • narancs.hu
  • 2023. június 26.

Külpol

Hurrá!

Orbán Viktor és Aleksandar Vučić múlt kedden találkozott Palicson. Akkor a magyar miniszterelnök arra kérte a szerb elnököt, hogy fontolja meg három elfogott koszovói rendőr szabadon engedését.

Ők azok a koszovói rendőrök, akiket nem sokkal azután vette őrizetbe a szerbek, hogy összecsapások voltak a KFOR és a koszovói szerb tüntetők között. Mint ismert, a nemzetközi erők soraiban 27 magyar és 11 olasz olasz katona sérült meg akkor.

A három koszovói rendőrt a szerb-koszovói határon kapták el. A koszovóiak azt állítják, nem mentek szerb területre, a szerbek elrabolták őket, miközben egy szerb csempészutat ellenőriztek. A szerbek szerint az állig felfegyverzett három koszovói rendőrt a határtól 1,8 kilométerre, szerb területen kapták el. A szerb ügyészség – mostanáig – fegyverek és robbanószerek illetéktelen előállításával, birtoklásával, hordozásával és kereskedelmével vádolta őket.

Vučić kedden még azt mondta, éjszakák óta nem alszik az ügy miatt. Azt se tartotta magában, hogy szerinte a koszovói hatóságok naponta tartóztatnak le szerbeket csak azért, mert élnek.

Szijjártó Péter most a Facebook oldalán jelentette be, hogy a szerb hatóságok hamarosan kiengedik őrizetből a korábban elfogott koszovói rendőröket – erről állítólag Vučić tájékoztatta Orbánt. A miniszter elmondta, Orbán Viktor nagyra értékeli a szerb elnök lépését, amelyet súlyos kihívásokkal terhelt időszakban hozott meg, s amely döntés világos bizonyítéka a szerb és a magyar nemzet közötti mély barátságnak és a két ország közötti stratégiai együttműködésnek.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.