A Sziget legnagyobb szenzációja: Karafiáth Orsolya harca a pisitölcsérrel

Lélek

A jelentős költőnő jó szokásához híven idén is felkereste a jelentős fesztivált, s lapunk nyomtatott kiadásának jelentett róla. Alább a legszelídebb részlet következik.
false

A legnagyobb muri egyértelműen a pisitölcsér volt. A pultjuknál állandóan röhögő pasik álltak – „veszek neked egy pisitölcsért, haha” –, a mosdóknál is folyamatos volt a heccelés. A sajtó is sűrűn emlegette, többet beszéltek róla, mint a koncertekről, így hát én is kipróbáltam. Az első kísérlet teljes kudarc, csak Medveczky híres szépségreceptje vigasztalt, miszerint a vizelet selymessé teszi a bőrt. Megkerestem hát a „tölcséreseket”, hátha valamit rosszul csinálok. „Egy pillanatig sem állítottuk, hogy piszoárnál kellene használni ezt, sőt – mondta Czuk Oktávia, a Women’s way ügyvezetője, majd hozzátette, hogy ez hangsúlyozottan egy olyan intim termék, amit akkor lehet jól kihasználni, amikor a nő nem nyilvánosság előtt végzi a dolgát. – Fesztiválokon a higiénia hiányát pótolja, segít elkerülni a fertőzésveszélyt.”

Oktávia szerint csak az újságírók ügyetlenek, hisz többen, akik először kétkedve fogadták a terméket, visszatértek újabb csomagért. „Azt hittem egyébként, hogy a külföldiek sokkal nyitottabbak lesznek, de pont fordítva történt. A magyar hölgyek, és külön kiemelném, hogy az urak is sokkal jobban odafigyelnek. A férfiak gyakran rábeszélték a pultnál a barátnőjüket, hiszen ők is szembesülnek a problémával, hogy amikor közösen buliznak, a lányok sokszor egész este a körülményekre panaszkodnak.” Másodjára egy angolvécé felett gyakorlatoztam, immár félig sikeresen, az utolsó estén pedig próbát tettem egy toitoi-ban, és már szinte férfinak éreztem magam. Legalábbis amíg meg nem láttam, hogy egy lány a piszoárnál trükközik. Neki úgy is sikerült. Azt a próbát már kihagytam…

Folytatás, előzmények, katarzis a nyomtatott kiadásunkban.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.