„Mert belül nincs meg” – Vekerdy Tamás szerint az fél a másságtól, aki legbelül gyenge

  • narancs. hu
  • 2017. július 7.

Lélek

Elég erős véleményt fogalmazott meg a pszichológus.

Nem is olyan rég közöltünk interjút Vekerdy Tamással, amiben főleg az oktatási rendszerről beszélgettünk vele – reméljük, tetszett olvasóinknak.

Most annak kapcsán érdemelt tőlünk figyelmet a szakember, hogy a Pride előtt posztolta ezt saját Facebook-oldalán:

El tud-e tölteni valamiféle örömmel, csodálattal, hogy a másik ember más?
Ezt csak az élheti át, aki „megvan”.
Aki önmagában erősen áll.
Aki magát – mindenestől – elfogadja.
A gyenge nem élheti át.
A gyenge diktátor.
A gyenge terrorista.
Az erő kultuszában – a folytonos „harc” kultuszában – él,
mert ő gyenge.
Nem engedheti meg magának, hogy elismerje a másikat.
Nem élvezheti a másik másságát. „Mindenki – és minden –
legyen olyan, mint én vagyok! A többi fenyegető! A többi ellenség!”
Csak akkor nyugszik meg, ha az egész világ körülötte: ő.
Mert belül nincs meg. Ott – ahol lennie kellene –
hiányzik az énmag.

És ön? Egyetért ezzel?

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.