Női szeszély, női lélek, asszonyaink biztonsága: állami hölgykonferencia volt a Parlamentben

  • - palosm -
  • 2018. március 8.

Lélek

Nőnapi Hölgy-válasz konferencia Georg Spöttlével, a női szeszéllyel és a női lélek erőforrásaival.

Vessünk egy pillantást arra, hogy a kormány vonatkozó minisztériumának vonatkozó államtitkársága mit virított nőnapra azon túl, hogy a miniszterelnök virágot osztott abban a kantinban, ahol az ebédje készül, és Balog Zoltán megköszönt a Facebookon a nőknek „mindent, amit naponta tesznek értünk, a közösségekért, a családokért”.

A Fiatal Családosok Klubja (Ficsak) és a Magyar Női Unió által szervezett Hölgy-válasz elnevezésű nőnapi konferencián – fővédnök: Kövér László – például Novák Katalin családügyi államtitkár és Fidesz-alelnök tisztázta, hogy nők és férfiak hasonlóak, de nem egyformák, „ezért az egyenlőséget, és nem az egyformaságot kell hangsúlyozni”.

false

 

Fotó: MTI

Hogy kiknek adott mérsékelten frappáns választ Novák, nem tudnánk megmondani, de rendben, nem egyformák.

Lássuk a nagyszerű nevű „hölgykonferencia” programját, amit a Magyar Női Unió honlapján találtunk, ehhez fogjuk hozzánézni az eseményről készült MTI-beszámolót.

Rögtön az első programpont felveti a „női szeszély” toposzát – esetleg lehetett volna mindjárt „női hiszti” is, nem? –, és kapcsolja ezt össze a szendvicskészítéssel. Vagy a nassolással, nem tudjuk, és igazából a fene akarja megfejteni, mire gondolhatott az, aki „Női szeszély – reggeli falatkák a Dunai folyosón” címet adta a programnak.

A Ficsak alapítója előhozakodhatott azzal, hogy milyen a „női lélek” – „egy nő életében a legszebb ajándék a gyerek, a gyerekek megszületése pedig nemzeti létkérdés is” –, a Magyar Női Uniótól pedig Batthyány-Schmidt Margit tehetett kísérletet „a hagyományos női értékek” definiálására: „amilyen a nő, olyan a család, és végső soron a társadalom is.” A „női szeszély” emlegetésénél csak „a női lélek” nőnapi megfejtése a rosszabb.

Most szólunk, nem soroljuk fel az egész programot, ehelyett önkényesen válogatunk ki belőle véleményünk szerint problematikus pontokat.

Így jutunk el a kormány egyik kedvenc biztonságpolitikai szakértője, az ufókkal is furcsa viszonyt ápoló Georg Spöttle „Lányaink, asszonyaink biztonsága” című előadásához. Sajnos az MTI-beszámolóból valahogy kimaradt, miről beszélt a morc szaktekintély, sőt az is, hogy ott volt, feltételezésekbe pedig nem szívesen bocsátkoznánk. (Úgyis tudja mindenki.) A lényeg az, hogy túl #metoo-n és zaklatási botrányokon, a nőkkel szemben elkövetett erőszakról és hatalmi visszaélésekről minden jel szerint egyedül ebben a formában esett szó ezen a jeles eseményen.

false

 

Fotó: Georg Spöttle Facebook-oldal

Aztán levezetésként újra előkerült „a női lélek” és annak „erőforrásai” egy párkapcsolati coach előadásában, hogy aztán az egész konferenciát frappánsan zárja le „a lányok, a lányok gasztroangyalok… – büféebéd” nevű programpont.

A Csárdáskirálynővel ugye mellényúlni nem lehet, Orbán Viktor és Balog Zoltán szívéhez is közel áll.

Sajnáljuk, hogy nem voltunk ott, biztosan sokkal többet tudnánk most a női szeszélyről és a női lélekről is.

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.