A 22-es csapdában – A BKV közleménye

  • BKV
  • 2013. december 28.

Lokál

Miért farolt a 22-es busz a kerítésnek? A BKV megmagyarázza.

Tegnap 15.00 óra után a 22-es viszonylaton közlekedő, MMM-139 forgalmi rendszámú autóbusz vezetője az egyik utasajtót nem tudta becsukni, ezért a jármű újraindítása céljából elhagyta a vezetőállást.

Ilyen esetekben az az alkalmazott, elfogadott megoldás, hogy az áramtalanítás után újraindítják az autóbuszt a kollégák – az áramtalanítást a második utasajtó után található ládatérben egy kapcsoló segítségével lehet elvégezni.

A járművezető sajnálatosan a kézifék rögzítése nélkül hagyta el a vezetőállást, és így végezte el a sikeres áramtalanítást, aminek egyik következménye a járművet addig állva tartó, úgynevezett ajtófék feloldása, amely addig a fékpedál nyomása és a kézifék behúzása nélkül is biztosítja, hogy a jármű állva maradjon. Az autóbusz ezért visszagurult, és az út bal oldalán lévő árkon átugorva egy kerítésszegély fogta meg.
A műszaki mentés a BKV Zrt. villamos vonalműszaki szolgálatának segítségével lezajlott, további kár a kocsit nem érte, saját kerekein önerejéből, de természetesen kísérettel ment a garázsba.

Az egyébként tapasztalt járművezetőnket a további, év végi munkavégzés alól a BKV felmentette, a munkaviszonyát esetlegesen érintő döntést a megfelelő vizsgálat, jegyzőkönyvezés után tudjuk meghozni.

A BKV Zrt. illetékes szakterülete azonnali intézkedésként kezdeményezte, hogy az áramtalanító kapcsoló mellett felirat kerüljön ki, miszerint csak behúzott, rögzített kézifék mellett kapcsolható le.

Társaságunk az esetet rendkívül sajnálja, kedves utasaink megértését kérjük.

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.