A 22-es csapdában – A BKV közleménye

  • BKV
  • 2013. december 28.

Lokál

Miért farolt a 22-es busz a kerítésnek? A BKV megmagyarázza.

Tegnap 15.00 óra után a 22-es viszonylaton közlekedő, MMM-139 forgalmi rendszámú autóbusz vezetője az egyik utasajtót nem tudta becsukni, ezért a jármű újraindítása céljából elhagyta a vezetőállást.

Ilyen esetekben az az alkalmazott, elfogadott megoldás, hogy az áramtalanítás után újraindítják az autóbuszt a kollégák – az áramtalanítást a második utasajtó után található ládatérben egy kapcsoló segítségével lehet elvégezni.

A járművezető sajnálatosan a kézifék rögzítése nélkül hagyta el a vezetőállást, és így végezte el a sikeres áramtalanítást, aminek egyik következménye a járművet addig állva tartó, úgynevezett ajtófék feloldása, amely addig a fékpedál nyomása és a kézifék behúzása nélkül is biztosítja, hogy a jármű állva maradjon. Az autóbusz ezért visszagurult, és az út bal oldalán lévő árkon átugorva egy kerítésszegély fogta meg.
A műszaki mentés a BKV Zrt. villamos vonalműszaki szolgálatának segítségével lezajlott, további kár a kocsit nem érte, saját kerekein önerejéből, de természetesen kísérettel ment a garázsba.

Az egyébként tapasztalt járművezetőnket a további, év végi munkavégzés alól a BKV felmentette, a munkaviszonyát esetlegesen érintő döntést a megfelelő vizsgálat, jegyzőkönyvezés után tudjuk meghozni.

A BKV Zrt. illetékes szakterülete azonnali intézkedésként kezdeményezte, hogy az áramtalanító kapcsoló mellett felirat kerüljön ki, miszerint csak behúzott, rögzített kézifék mellett kapcsolható le.

Társaságunk az esetet rendkívül sajnálja, kedves utasaink megértését kérjük.

Figyelmébe ajánljuk