A 22-es csapdában – A BKV közleménye

  • BKV
  • 2013. december 28.

Lokál

Miért farolt a 22-es busz a kerítésnek? A BKV megmagyarázza.

Tegnap 15.00 óra után a 22-es viszonylaton közlekedő, MMM-139 forgalmi rendszámú autóbusz vezetője az egyik utasajtót nem tudta becsukni, ezért a jármű újraindítása céljából elhagyta a vezetőállást.

Ilyen esetekben az az alkalmazott, elfogadott megoldás, hogy az áramtalanítás után újraindítják az autóbuszt a kollégák – az áramtalanítást a második utasajtó után található ládatérben egy kapcsoló segítségével lehet elvégezni.

A járművezető sajnálatosan a kézifék rögzítése nélkül hagyta el a vezetőállást, és így végezte el a sikeres áramtalanítást, aminek egyik következménye a járművet addig állva tartó, úgynevezett ajtófék feloldása, amely addig a fékpedál nyomása és a kézifék behúzása nélkül is biztosítja, hogy a jármű állva maradjon. Az autóbusz ezért visszagurult, és az út bal oldalán lévő árkon átugorva egy kerítésszegély fogta meg.
A műszaki mentés a BKV Zrt. villamos vonalműszaki szolgálatának segítségével lezajlott, további kár a kocsit nem érte, saját kerekein önerejéből, de természetesen kísérettel ment a garázsba.

Az egyébként tapasztalt járművezetőnket a további, év végi munkavégzés alól a BKV felmentette, a munkaviszonyát esetlegesen érintő döntést a megfelelő vizsgálat, jegyzőkönyvezés után tudjuk meghozni.

A BKV Zrt. illetékes szakterülete azonnali intézkedésként kezdeményezte, hogy az áramtalanító kapcsoló mellett felirat kerüljön ki, miszerint csak behúzott, rögzített kézifék mellett kapcsolható le.

Társaságunk az esetet rendkívül sajnálja, kedves utasaink megértését kérjük.

Figyelmébe ajánljuk

Vörösben

Bohumil Hrabal novelláit Balassa Eszter, a társulattal sokat dolgozó dramaturg az Európa Kiadónál nemrégiben újra megjelent Véres történetek és legendák című gyűjteményes kötet alapján dolgozta át. Vörös a zokni, a nyakkendő, de még a hajszalag is – véres drámára jöttünk –, mégsem sorolható a horror műfajába Soós Attila rendezése. Fekete humorban gazdag sztorik elevenednek meg, groteszk stílusban feltárva a kisemberek mindennapos küzdelmeit.

Magánügyek, közügyek

A félhomályos színpadon egy női alak ül az íróasztalnál, mögötte vörös fényben füst gomolyog. Létezik egy színházi mondás: ahol egy előadásban füstgép vagy stroboszkóp jelenik meg, ott véget ér a minőség. Ám ez az előadás egy holokauszthoz kapcsolódó történetet mond el, a felszálló füstnek így óhatatlanul pluszjelentése is van.

Szintén zenész

  • - turcsányi -

Nyilván nincs új a nap alatt, mindenesetre a síkhülye gyerekrabló történetét láttuk már kétszer, s éppenséggel olvashattuk is volna, ha Evan Hunter (a számos álnéven alkotó Salvatore Albert Lombinót Ed McBainként ismerjük jobban) 1959-ben publikált regénye megjelenik magyarul, de nem jelent meg, noha a szerző távolról sem alulreprezentált alakja a magyar könyvkiadásnak, beleértve a komcsit is).

Patchwork művészportrékból

A Fuga leghátsó, ámde igen nagy méretű termében látható a művész 2012 óta futó sorozatának (Ember Embernek Embere) majdnem teljes összegzése. A magángyűjtőktől is visszakölcsönzött alkotásokkal együtt a kiállításon 34 mű szerepel – sajátos, „bogis” művészportrék a nemzetközi művészszcéna volt és jelenlegi nagyjairól. S bár G. Horváth mindenekelőtt festő, a művészi Pantheonjában szerepet kapnak szobrászok, fotósok, konceptuális alkotók és performerek is.

Szenes Zoltán volt vezérkari főnök: A NATO-nak át kell vennie a drónvédelemmel kapcsolatos ukrán tapasztalatokat

A NATO alapvetően jól reagált az orosz csali drónok lengyelországi berepülésére, de az eset rávilágít arra, hogy a szövetség még nem készült fel a dróntámadásokra. A NATO-t politikai széttagoltsága is hátrányba hozza az orosz hibrid hadviselés elleni védekezésben – erről is beszélt nekünk a védelmi szövetség déli parancsnokság volt logisztikai főnöke.