A tervek szerint január közepén adják át a Deák Ferenc tér és a Ferenciek tere metróállomásokat

  • narancs.hu
  • 2022. december 21.

Lokál

A két állomáson november végén kezdődtek el a műszaki átadás-átvételi eljárások, és már folynak a próbaüzemi tesztek is. 

Január közepén átadhatják az utasforgalomnak a 3-as metró Deák Ferenc tér és Ferenciek tere állomásait, jelenleg a próbaüzemi teszteket végzik – közölte a BKV Zrt. szerdán az MTI-vel.

A közlemény szerint a két állomáson november végén kezdődtek el a műszaki átadás-átvételi eljárások, és már folynak a próbaüzemi tesztek is. Az állomási próbaüzem valamennyi gépészeti és elektromos berendezés és rendszer működésének vizsgálatát jelenti. Ezután következnek az integrált tesztek és a próbafutások, amelyek az üzemszerű használatra kész állapot igazolására szolgálnak.

Amennyiben minden teszt és próba sikeres, és az illetékes hatóságok is engedélyt adnak a forgalom indítására, akkor január közepén mindkét állomás újra bekapcsolódik a metróközlekedésbe a 3-as metró vonalán. Ez azt jelenti, hogy Kőbánya-Kispest végállomás és Deák Ferenc tér között jár majd a metró, a buszpótlás megszűnik ezen a szakaszon. 

A 3-as metróvonal minden megújult állomása akadálymentesen elérhető; a Deák Ferenc téren egy nagy kapacitású hagyományos lift, a Ferenciek terén pedig ferdepályás felvonó épült.

A Deák Ferenc tér a 3-as metróvonal legforgalmasabb állomása, amely egyben fontos közlekedési csomópont is. Szintén kiemelt forgalmú a városközpontban elhelyezkedő Ferenciek tere megálló. A BKV kezdeményezésére, a felújítási munkafolyamatok átütemezésével a két állomás eredetileg jövő márciusra tervezett átadása már januárban megtörténhet – zárul a közlemény. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Amit csak ők tudnak

A nu metalon felnőtt generáció, azaz a mai negyvenesek visszavonhatatlanul az öregedés jelének tekinthetik, hogy kedvenc irányzatuk esetében az újat jelölő „nu” annyira indokolatlan, hogy a legfontosabb zenekarok – már amelyik még aktív – mind elmúltak 30 évesek.

Hová futnál?

  • - ts -

Az Ezüst csillag egy amerikai katonai kitüntetés, afféle vitézségi érem, nagy csaták nagy hőseinek adják, 1932 óta.

Cserbenhagyás

  • - ts -

A moziból nézve az Egyesült Államok tényleg a világ csendőre: minden korban megvannak a háborús veteránjai. De nem bánik szépen velük.

Irányított hálózatok

  • Molnár T. Eszter

A csoportterápiák általában vallomásos körrel indulnak. Valahogy így: Eszter vagyok, és hiszek a csodákban.

Kozmikus dramaturgia

E csoportos kiállítás nem csupán egy csillagászati vagy mitológiai témát feldolgozó tárlat, sokkal inkább intellektuális és érzéki kaland, amely a tudomány és a művészet határmezsgyéjére vezet.

A klezmer szelleme

Egykor szebb volt a zsinagóga belseje, amely most Művészetek Házaként funkcionál Szekszárdon. Igaz, a kettő között volt csúnyább is. A ház 1897-ben épült a grazi építész, Hans Petschnig tervei alapján, aki a helyi Bodnár-ház és az Újvárosi templom tervezője is.

Aki a hidegből jött

Bizonyára a titkosszolgálatok működése iránti nem szűnő érdeklődés is magyarázza, miért jelenik meg oly sok e tárgyba tartozó elemzés, átfogó történeti munka, esettanulmány, memoár, forrásközlés.

„A hosszútávfutó magányával”

Legújabb, szeptember végén esedékes bemutatója, az Etűdök elképzelt érzésekre című előadás kapcsán beszélgettünk a próbafolyamatok nehézségeiről, a kívülállásról, a megállni tudás fontosságáról és egy „hüllőről”, aki szeret mozdulatlanul feltöltődni a napon.

Szerbia kontra Szerbia

  • Végel László

Tavaly november elsején 11 óra 52 perckor leomlott a felújított újvidéki pályaudvar előtetője, 15 ember halálát okozva. Senki nem látta előre, hogy a szerencsétlenség immár közel tíz hónapja tartó zűrzavart és válságot idéz elő.