A Fülöp-szigeteki buszsofőröket toborzó ArrivaBus Kft. némi trükközéssel kerülné ki a budapesti városvezetés által beharangozott ellenőrzést, Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes ugyanis jó előre jelezte, hogy a szolgáltatóknak bár nem tilthatják meg külföldi munkavállalók foglalkoztatását, szigorúan számon fogják kérni az üzembiztonsági és utastájékoztatási követelmények betartását, különösen a kielégítő kommunikációhoz szükséges nyelvtudást.
A Népszava az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnökétől megtudta, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerződéses partnere, az ArrivaBus Kft. ezt úgy kerülné ki, hogy
elsőként a 100E jelű közvetlen repülőtéri járaton állítaná szolgálatba a Fülöp-szigetekről érkezett 23 buszvezetőt, ott ugyanis kevésbé feltűnő, ha csak angolul kommunikálnak.
Naszályi Gábor szakszervezeti elnök szerint ezzel az a gond, hogy a vendégmunkások éppen addigra rázódnának bele a budapesti forgalomba, mire hazamennek. A Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér és a Deák Ferenc tér közötti vonalon közlekedő reptéri járat ráadásul Budapest egyik legnehezebb útvonalának számít, ami a még a fővárosi forgalomban edződött hazai buszvezetőknek is embert próbáló feladatot jelent, nemhogy a kevesebb, mint két hónapja Budapestre érkezett filippínó sofőröknek.
Az ArrivaBus a lap a vendégmunkások budapesti foglalkoztatásának buktatóit firtató kérdéseire csupán egy korábbi közleményét küldte el, miszerint a komplex toborzási program keretében kiválasztott a Fülöp-szigeteki munkavállalók „nagyon vidám emberek”.