Kedd délelőtt indulhat újra a forgalom a Keleti pályaudvaron

  • narancs.hu
  • 2024. augusztus 26.

Lokál

A baleset okáról nem osztottak meg információkat egyelőre, vizsgálják a helyzetet. 

Várhatóan kedd délelőttre állhat helyre a forgalom a Keleti pályaudvarnál, ahol vasárnap siklott ki egy személyvonat. Az azonban nem biztos, hogy minden vágányon helyreállhat a forgalom, a szűk keresztmetszetet a baleset közelében található – a Kerepesi úti – híd kapacitása jelenti – számolt be a hétfői sajtótájékoztatóról a hvg.hu

 
Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. vezérigazgatója (középen) a Keleti pályaudvar közelében történt baleset helyszínén tartott sajtótájékoztatón 2024. augusztus 26-án. Várhatóan augusztus 27-én délelőtt állhat helyre a vasúti forgalom a Keleti pályaudvaron, azt követően, hogy augusztus 25-én este a pályaudvar előtt kisiklott a Claudiopolis Kolozsvárról közlekedő InterCity vonat öt személykocsija. Fotó: MTI/Bruzák Noémi
 

Pafféri Zoltán vezérigazgató azt mondta, találtak egy megoldást, hogy ne kelljen a felsővezetékeket elbontani, majd darukat hozni és aztán visszaépíteni. Ez is hozzájárulhat ahhoz, hogy viszonylag gyorsan újraindulhat a vasúti forgalom. Személyi sérülésről nem tudnak, most a baleset elhárítása tart, utána lesz majd kárfelmérés és a baleset rekonstrukciója, ezt követi majd a helyszín helyreállítása.

Arról nem osztottak meg információt, hogy mi volt a baleset oka, ezt jelenleg a rendőrség és a MÁV vasútbiztonsági szervezete vizsgálja, konkrétumokat egyelőre nem mondtak. Németh Réka pályaműködtetési vezérigazgató-helyettes szerint a váltó egyik alkatrésze tört el, de egyelőre nem tudják megmondani, ez kiváltó oka vagy éppen következménye a balesetnek. Most mindenesetre soron kívül vizsgálnak át minden váltószerkezetet.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Mi az üzenete a Hadházy Ákos és Perintfalvi Rita elleni támadásoknak?

Bő húsz éve elvetett mag szökkent szárba azzal, hogy egy önjelölt magyar cowboy egyszer csak úgy döntsön: erővel kell megvédenie gazdáját a betolakodótól – ha jóindulatúan szemléljük a Hadházy Ákossal történteket. Ennél valószínűleg egyszerűbb a Perintfalvi Ritával szembeni elképesztően alpári hadjárat: nem könnyű érveket hozni amellett, hogy ez valaminő egyéni ötlet szüleménye.

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.

Baljós fellegek

A múlt pénteki Trump–Putyin csúcs után kicsit fellélegeztek azok, akik a szabad, független, európai, és területi épségét visszanyerő Ukrajnának szorítanak.

A bűvös hármas

Az elmúlt évtizedekben három komoly lakáshitelválság sújtotta Magyarországot. Az első 1990-ben ütött be, amikor tarthatatlanná váltak a 80-as években mesterségesen alacsonyan, 3 százalékon tartott kamatok. A 2000-es évek elejének támogatott lakáshiteleit a 2004 utáni költségvetések sínylették meg, majd 2008 után százezrek egzisztenciáját tették tönkre a devizahitelek. Most megint a 3 százalékos fix kamatnál tartunk. Ebből sem sül ki semmi jó, és a lakhatási válság is velünk marad.