Lelépett az elefánt egy calabriai cirkuszból, hogy pancsoljon egy kicsit a tengerben

  • narancs.hu
  • 2018. augusztus 28.

Lokál

Boldog percek következnek!

Sokunkat megtréfált az időjárás a hétvégén: a kánikulából hirtelen ősz lett, majd hétfőn-kedden már ismét nyár. Ki érti ezt?

Az a calabriai elefánt biztosan nem, aki megelégelve cirkuszi életét fogta magát és lelépett, hogy egy kicsit hűsöljön a tengerben. A la Repubblica videóján látszik, ahogy a békés elefántot még a sok fotózó és videózó turista sem zökkenti ki a boldog pancsolásból.

A fürdőzés után nagy valószínűséggel az elefántnak vissza kellett térnie a cirkuszba, bár a videóhoz fűzött kommentáradatot olvasva nem csodálkoznánk, ha mentőexpedíciót szerveznének a cirkuszi állatnak, hogy szabadon élhessen.

null

null

Figyelmébe ajánljuk

Emlékfénybetörés

Reisz Gábor Van valami furcsa és megmagyarázhatatlan című filmjének nyitójelenetében a főszereplő azon gondolkodik, vajon feltűnne-e bárkinek is, ha egyszer csak összeesne és meghalna. Budapest különböző helyszíneire vizionálja a szituációt: kiterül a Nemzeti Múzeum lépcsőjén, a Blahán, a villamoson, egy zebra közepén, az emberek pedig mennek tovább, mintha mi sem történt volna.

Bácsirománc

Mintha csak időgépben röppennénk vissza a 80-as, 90-es évekbe. Semleges, visszatérő díszletek, élesen bevilágított terek, minden epizód végén fontos leckéket tanuló, mégis ismerősen stagnáló figurák és élőben kacagó közönség.

Nők, tájban

Januško Klaudia (1998) csak tavaly végzett a Képzőművészeti Egyetem festőművész mesterszakán, mégis izmos bibliográfiával, számos egyéni kiállítással és külföldi ösztöndíjjal büszkélkedhet – köztük az éppen csak „csírázó” életmű és a mostani egyéni kiállítás szempontjából a legjelentősebbel, a 2024-es izlandival, ahol az „ökofeminizmus szempontjából vizsgálta a lokális éghajlatváltozás hatásának és az izlandi nők társadalmi helyzetének metszéspontjait”.

Mari a Covidban

A groteszkre vett darabban Kucsera Viktória (Kárpáti Barbara) magyar–történelem szakos tanár a Covid-járvány alatt a színjátszó csoportjával ír drámát a díva életéről.

Itt a norma

Vannak alapvető bizonyosságai a szuverén magyar életnek, az egyik ilyen például az, hogy az anya nő, az apa férfi. A másik meg az, hogy az asszony nem ember. A harmadik, hogy a medve nem játék.