Azt hitte, hogy a Peak Tv korában, amikor az elektromos fogkefénken át az okoshűtőnkig mindenhonnan ömlenek ránk a sorozatok, a Tinder még mindig csak egy szexpartnerkereső randiapp? Igazából nem jár távol az igazságtól, a vállalat azonban a dugó-app bélyegtől szabadulva tavaly októberben Swipe Night (meglepődnénk, ha nem Húzós éjszakának fordítanák le itthon) címen interaktív sorozatot indított.
|
Bár a randizást forradalmasította, sorozat-fronton nem a Tinder találta fel a nézők döntései szerint változó műsorokat: a Netflixen jelenleg is több ilyen show érhető el Black Mirror-erpizódtól kezdve gyerekmesén át Bear Grylls túlélőkalandjáig. A hamarosan startoló legújabb streaming platform, a Quibi pedig kifejezetten ilyen, egyedi ötleteken alapuló rövid műsorokra épít majd. Az egyik legnagyobb érdeklődéssel várt műsorukat Steven Spielberg készíti: a horror csak akkor lesz majd nézhető, ha már lement a nap.
A Swipe Night ennyire azért nem forradalmi, de igyekszik új színt vinni az ismerkedésbe és a sorozatiparba is. Az ötperces etapokból álló, hetente visszatérő műsor alapszituációja szerint egy baráti társaság gyűlt össze, hogy buli keretében kísérjenek figyelemmel egy Föld mellett elhúzó üstököst. Az égi tünemény azonban irányt változtat és egyenesen a bolygónk fele tart. Itt kapcsolódnak be a Tinder-felhasználók a sztoriba, mégpedig E/1-es szemszögből: a telefonunk jelzi, hogy a becsapódás előtt keressünk menedéket, mi pedig az applikáció hagyományai szerint jobbra-balra húzogatva választhatjuk meg, mit teszünk. Egy csavar is van a dologban: választásunkkal nem csak a sorozat alakulását befolyásolhatjuk, de saját szerelmi életünket is, döntéseink ugyanis profilunkhoz adódnak. A marketingszöveg szerint ez még közelebb hozza egymáshoz a felhasználókat, hiszen látjuk, ki döntött hozzánk hasonlóan, ráadásul a sorozat akár beszélgetésindító témaként is szolgálhat.
A cég által kommunikált adatok szerint a formátum működik: a matchek száma 26 százalékkal, az appon belül folytatott beszélgetések száma pedig 12 százalékkal nőtt. A siker hatására berendelték a Swipe Night 2. évadát, amelyet a közeljövőben terveztek bemutatni, s a tervek szerint az az Egyesült Államokon kívüliek számára is elérhető lett volna. A koronavírus azonban keresztülhúzta a tervet: a vállalat vezetői ugyanis a világméretű fertőzés idején túl érzékenynek találták a apokalipszis-sztorival történő csajozást és pasizást, ezért a premiert bizonytalan ideig elnapolták.
A Tinder nemrég azzal került be a hírekbe, hogy rendszerüzenetben hívta fel felhasználói figyelmét a koronavírus veszélyeire és arra, hogy a biztonság fontosabb, mint egy egy éjszakás kaland.