A legújabb Tron-film a franchise és Jared Leto karrierjének végét is elhozhatja

Mikrofilm

Miért lenne sikeres az a film, amelynek első két része sem rengette meg a kasszákat? A Disney abban bízott, hogy Jared Leto miatt majd bemennek az emberek a mozikba – de az Oscar-díjas színész sokadszorra bizonyította, hogy képtelen elvinni a hátán egy szuperprodukciót.

A Tron egy olyan franchise, amely papíron ugyan remekül mutat, de eddig szinte mindig csalódást okozott – a Disney viszont ennek ellenére még mindig ragaszkodik hozzá. Ma ugyanis, amikor a mozifilmek nézettsége még mindig nem tért vissza a COVID előtti szintre, a produkciók viszont egyre drágulnak, a stúdiók jobban bíznak egy némileg ismert névben vagy egy közepes nézettségű sorozatban, mint egy vadonatúj, eredeti filmben, amelyet a nulláról kellene felépíteniük.

Steven Lisberger rendező eredeti, 1982-es filmje, a Tron, avagy a számítógép lázadása elsőre nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket: közepes kritikákat kapott, 17 milliós költségvetését pedig képtelen volt megduplázni, mindössze 33 millió dollárt hozott a pénztáraknál. Szép lassan azonban kultstátuszra tett szert: egyrészt előremutató volt a hekkerről szóló sztorija, akit elrabolnak egy digitális világban, ahol fura gladiátorjátékban kell részt vennie; másrészt forradalmi volt a látványvilága is, hiszen ez volt az egyik első film, amelyben a ma már mindennaposnak számító CGI-trükköket alkalmaztak.

A Disney már 2005-ben azzal kacérkodott, hogy folytatást készít az 1982-es filmhez, de errre végül 2010-ig kellett várni. Ez volt a Tron: Örökség, melyben az eredeti film főhősének, Kevin Flynn-nek a fia, Sam Flynn ered apja után. Ez a mozi pont tízszer annyiba került, mint az eredeti, azaz 170 millió dollárba, azonban világszinten 400 milliót hozott. A látvány ismét elsőosztályú volt, csakúgy, mint a Daft Punk filmhez írt zenéje, a kritikusok azonban ezúttal is húzták a szájukat, és a közönséget sem feltétlenül győzte meg az eredmény. Ma már elsősorban bukásként gondolunk vissza az Örökségre, bár a Forbes 2015-ben úgy írt róla, mint szolid sikerről, amely többet hozott, mint az egyértelműen sikernek elkönyvelt Star Trek, vagy épp a Batman: Kezdődik!, és a fórumokon is élénk vita alakult ki a filmről és annak vélt vagy valós sikeréről.

Ilyen előzmények után érkezett a mozikba pár hete a harmadik felvonás, a Tron: Ares. Ebben egy Ares nevű mesterséges intelligencia érkezik veszélyes küldetésre a valódi világba. A három filmet a bennük ábrázolt világon kívül egyedül Jeff Bridges, valamint figurája, Kevin Flynn köti össze. Az új részben azonban már nem ő a sztár, hanem a címszereplő Arest alakító Jared Leto.

Leto napjainkban Hollywood egyik legmegosztóbb figurája: a Thirty Seconds to Mars frontembereként, majd egyre inkább feltörekvő színészként is sokan csak messiáskomplexusos, elszánt figurának tartották őt, nemrég azonban kilenc nő is illetlen, ijesztő és zavarkeltő viselkedéssel, szexuális közeledéssel vádolta meg őt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.

„Ez az identitásom része”

Megfeszített erővel vett részt az emberkereskedelem elleni küzdelemben, védett házakat vezetett, kimenekítésekben működött közre. A saját egészsége érdekében hátrébb lépett, de továbbra is dolgozik.

Vaskézzel

Az okozott kár értéke a nyomozás során még a tízszerese volt a vádiratban szereplő 6 millió forintnak. Az előkészítő ülés lehetőséget teremtett volna arra, hogy a szennyest ne teregessék ki, aztán minden másként alakult.