A Tron egy olyan franchise, amely papíron ugyan remekül mutat, de eddig szinte mindig csalódást okozott – a Disney viszont ennek ellenére még mindig ragaszkodik hozzá. Ma ugyanis, amikor a mozifilmek nézettsége még mindig nem tért vissza a COVID előtti szintre, a produkciók viszont egyre drágulnak, a stúdiók jobban bíznak egy némileg ismert névben vagy egy közepes nézettségű sorozatban, mint egy vadonatúj, eredeti filmben, amelyet a nulláról kellene felépíteniük.
Steven Lisberger rendező eredeti, 1982-es filmje, a Tron, avagy a számítógép lázadása elsőre nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket: közepes kritikákat kapott, 17 milliós költségvetését pedig képtelen volt megduplázni, mindössze 33 millió dollárt hozott a pénztáraknál. Szép lassan azonban kultstátuszra tett szert: egyrészt előremutató volt a hekkerről szóló sztorija, akit elrabolnak egy digitális világban, ahol fura gladiátorjátékban kell részt vennie; másrészt forradalmi volt a látványvilága is, hiszen ez volt az egyik első film, amelyben a ma már mindennaposnak számító CGI-trükköket alkalmaztak.
A Disney már 2005-ben azzal kacérkodott, hogy folytatást készít az 1982-es filmhez, de errre végül 2010-ig kellett várni. Ez volt a Tron: Örökség, melyben az eredeti film főhősének, Kevin Flynn-nek a fia, Sam Flynn ered apja után. Ez a mozi pont tízszer annyiba került, mint az eredeti, azaz 170 millió dollárba, azonban világszinten 400 milliót hozott. A látvány ismét elsőosztályú volt, csakúgy, mint a Daft Punk filmhez írt zenéje, a kritikusok azonban ezúttal is húzták a szájukat, és a közönséget sem feltétlenül győzte meg az eredmény. Ma már elsősorban bukásként gondolunk vissza az Örökségre, bár a Forbes 2015-ben úgy írt róla, mint szolid sikerről, amely többet hozott, mint az egyértelműen sikernek elkönyvelt Star Trek, vagy épp a Batman: Kezdődik!, és a fórumokon is élénk vita alakult ki a filmről és annak vélt vagy valós sikeréről.
Ilyen előzmények után érkezett a mozikba pár hete a harmadik felvonás, a Tron: Ares. Ebben egy Ares nevű mesterséges intelligencia érkezik veszélyes küldetésre a valódi világba. A három filmet a bennük ábrázolt világon kívül egyedül Jeff Bridges, valamint figurája, Kevin Flynn köti össze. Az új részben azonban már nem ő a sztár, hanem a címszereplő Arest alakító Jared Leto.
Leto napjainkban Hollywood egyik legmegosztóbb figurája: a Thirty Seconds to Mars frontembereként, majd egyre inkább feltörekvő színészként is sokan csak messiáskomplexusos, elszánt figurának tartották őt, nemrég azonban kilenc nő is illetlen, ijesztő és zavarkeltő viselkedéssel, szexuális közeledéssel vádolta meg őt.
A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!




 
                                 
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                         
                                        