A varsói után a chicagói filmfesztiválon is díjazták Horvát Lili filmjét

  • MTI/narancs.hu
  • 2020. október 24.

Mikrofilm

A Felkészülés meghatározatlan ideig tartó együttlétre elnyerte a versenyprogram fődíját.

Horvát Lili Felkészülés meghatározatlan ideig tartó együttlétre című filmje kapta az 56. Chicagói Nemzetközi Filmfesztivál New Directors versenyprogramjának Gold Hugó-fődíját – olvasható az MTI-hez elküldött tájékoztatóban.

A zsűri indoklása szerint a film egyebek között a magával ragadó, lebilincselő szerelmi történetéért érdemelte ki az elismerést. A szerelemi történetben a rendező két idegsebész agyának, lelkének rejtelmein keresztül a szerelem, a megszállottság és az őrület között húzódó vékony határvonalakat vizsgálja – olvasható a tájékoztatóban.

Az indoklásban kiemelték Stork Natasa (címlapképünkön) "elragadó" játékát. Horvát Lili rendező a pénteki díjátadón azt mondta, reméli, hogy a chicagói fesztivál rangos díja segíti majd a filmet abban, hogy megtalálja útját az amerikai közönséghez.

A Felkészülés meghatározatlan ideig tartó együttlétre című filmben a valóság és képzelet csúszik össze egy szerelmes nő fejében. Márta, a negyvenéves idegsebész szerelmes lesz. Fényes amerikai karrierjét hátrahagyva visszatér Budapestre, hogy új életet kezdjen a férfival. Ám hiába vár a Szabadság-híd pesti hídfőjénél: a férfi nem jelenik meg a randevún. Márta kétségbeesetten a keresésére indul, de amikor rátalál, élete szerelme azt állítja: sohasem látta őt azelőtt.

Stork Natasa mellett Bodó Viktor a másik főszereplő. További fontos szerepekben Vilmányi Benett, Nagy Zsolt és Lukáts Andor is feltűnik.  A film operatőre Maly Róbert volt.

Magyarországon szeptember 24. óta látható a mozikban a Felkészülés..., már több mint tizenötezren nézték meg.

Az amerikai mellett több más fesztiválon is díjazták a filmet: az A-kategóriás Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon Fipresci-díjjal tüntette ki a Filmkritikusok Nemzetközi Szövetsége, az Antalyai Nemzetközi Filmfesztiválon pedig a film főszereplőjét, Stork Natasát jutalmazták a legjobb színésznő díjával.

Horvát Lili rendezővel lapunk még szeptemberben készített interjút:

„Hogyan néz bele egy tükörbe"

Felkészülés meghatározatlan ideig tartó együttlétre című második nagyjátékfilmjét a velencei és a torontói filmfesztivál programjába is beválogatták. Szerelem és képzelet erejéről, döntési helyzetekről, színészválasztásról és persze az SZFE ügyéről is beszélgettünk. „ Magyar Narancs: A Szerdai gyerek után a második nagyjátékfilmed is egy női fókuszú film.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.