1996-ban George Clooney még inkább a Vészhelyzet Ross dokija volt, nem a világ egyik legismertebb, kávészürcsölő sztárja (ekkor talán még ő sem gondolt rá, hogy évtizedekkel később Sorossal karöltve Magyarország megrontására tör); Tarantino pedig a Kutyaszorítóban és a Ponyvaregény sikere után, „a filmvilág fenegyereke” táblával a hóna alatt úgy gondolta, ideje egy nagyobb szerepben is kipróbálni magát barátja, Robert Rodriguez dirigálása alatt. Ez volt az Alkonyattól pirkadatig, amely a grindhouse-filmek előtti tisztelgés gyanánt gyakorlatilag két film az egyben: akció-thrillerként kezdődik, majd féltávnál kaszabolós vámpírhorrorba vált. 11 évvel később Rodriguez és Tarantino még tovább vitték az autósmozik B-filmjei előtti fejhajtást és leforgatták saját grindhouse-filmjüket is.
Maga az Alkonyattól pirkadatig két, direkt videóra érkező filmmel folytatódott: a Texasi vérdíj és A hóhér lánya is 1999-ben jött ki; producerként Tarantino és Rodriguez is maradt, ám a kultklasszikus első epizóddal ellentétben ezek már senkit nem érdekeltek. Nagyjából így járt a filmből készült sorozat is, ami 2014-16 között, 3 évadon és 30 részen keresztül futott, Clooney-ékat pedig D. J. Cotrona és Zane Holtz helyettesítette.
Rodriguez azonban nem tett le arról, hogy további fejezetekkel bővítse vámpírmeséjét. Az SFSX Magazine-nak adott interjújában viszont elég egyértelműen jelezte, nem épp a túlcsorduló kreatív energia vagy a megállíthatatlan ihlet tört utat: „Van egy tévécsatornám, és szükségem volt tartalomra. A jogokat pedig továbbra is Quentin [Tarantino] és én birtokoljuk” – magyarázta. Úgy döntött, kibővíti a sorozatban megismert Santánico Pandemonium, valamint az azték vámpírmitológia sztoriját, ráadásul animációs formában – hogy miért pont úgy, arról viszont nem beszélt. A csatornája egyébként nem más, mint az El Rey nevű angol nyelvű kábel, mely 10 milliónál is több háztartásban fogható a tengerentúlon.