Az Utódlás alkotója a jelenlegi pénzügyi válságról készít filmet

  • narancs.hu
  • 2025. január 14.

Mikrofilm

Ráadásul ezt is az HBO-nak.

Negyedik évadával 2022-ban ért véget az Utódlás, az elmúlt évek egyik legjelentősebb, legtöbbet díjazott sorozata. A fikciós – ám a Murdoch famílián alapuló – sorozat a Roy családot mutatja be, melynek tagjai az Egyesült Államok egyik legjelentősebb médiabirodalmáért marakodnak. A kritikák többsége szerint a műsornak ott a helye minden idők legjobbjai között is; a Variety a 13., a Rolling Stone a 11., a BBC pedig a 10. helyre tette saját listáján. A sorozat 75 jelöléséből összesen 19 díjat nyert; ebből alkotója, Jesse Armstrong önmaga hazavitt 7-et.

Ekkora siker után Armstrong vélhetően bármilyen projektbe belevághatna, Ő pedig úgy döntött, a pénzügyi válságot veszi górcső alá. Az Utódlás producerével, Frank Rich-csel együtt továbbra is az HBO-hoz köti szerződés, így nekik készít filmet négy barátról, akik épp a krízis idején találkoznak. A hírek szerint Armstrong a forgatókönyvön dolgozik, miközben a stúdió már keresi is a megfelelő színészeket.

A nagy 2008-as bank- , majd az azt követő gazdasági válságról több film is készült már (például A nagy dobás, vagy épp a Krízispont), ahogy a pénzügyi rendszer általános romlottsága is hálás téma (mint azt Tőzsdecápák és a Pénzes cápa is bemutatja). Armstrong projektje azonban a jelenlegi, az inflációval és a bankszektor iránti bizalmatlansággal terhelt válságra fókuszál majd. Az írót ugyan leginkább tévés munkáiról ismerjük (az Utódlás mellett olyan sorozatokon dolgozott, mint a The Thick of It, a The Old Guys, a Fekete tükör, Az alelnök, a Babylon, a Peep Show vagy a Fresh Meat), de a mozifilmek terén is bőven van tapasztalata: Egy kis gubanc című 2009-es politikai szatírájának forgatókönyvéért Oscarra jelölték, de készített fekete komédiát négy inkompetens brit terroristáról (Négy oroszlán) és egy különös hittérítőről (The Day Shall Come) is. Legutóbbi filmes próbálkozása azonban nem sült el túl jól: ő írta a Lejtmenet szkriptjét, mely Ruben Östlund Lavina című 2014-es dramedy-jének amerikai remake-je. Míg a Lavina számtalan díjat és jelentős ismertséget hozott az azóta két Oscarra is jelölt Östlundnak, a Will Ferrell és Julia Louis-Dreyfus főszereplésével készült remake lényegében eltűnt a süllyesztőben.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.