DVD

Egy háború margójára

  • - kg -
  • 2019. szeptember 1.

Mikrofilm

Hamburg romokban, és Keira Knightley is. A második világháború mindkettőjüket megviselte.

Hamburg romokban, és Keira Knightley is. A második világháború mindkettőjüket megviselte. Míg a könnyes szemű semmit oly érzékletesen megjelenítő színésznő egy tükröt fixíroz sokat sejtetően és selyemkombinéban, a város szívében összeégett hullákat ásnak ki a díszletromok alól. Jó hír minden díszlettervező-asszisztensnek, úgy Prágában, mint Budapesten, ha világháborús koprodukciót sodor a szél és az adókedvezmény a városba, főleg ha abban Tiffany lámpák és Mies van der Rohe székek is szerepelnek. De az ezüst cigarettatárcáknak is nagy a keletje ilyenkor. Szép holmik és mekkora a kontraszt a holokauszttal! Emellett a filmesek sem mennek el szótlanul.

Az igazán égető kérdés persze, hogy mikor sír fel a Steinway: nem nagy spoiler, hogy az érzékeny német építész (Alexander Skarsgård németje tűrhető) villáját lefoglaló törékeny brit feleség (Knightley angolja tökéletes) és katona férje (Jason Clarke talán túl ausztrál ide) szerelmi háromszögében a 23. percig bírja némán a zongora. Ám ekkor szomorkás dallamok törnek fel belsejéből. Skarsgård belsejében is nagy a szomorúság, tűzifát aprítana, de csak tétován áll, a balta is könnyezik a kezében. Őt Knightley lesi lopva a fenti szalonból; ő nem aprítana, de neki is fáj a múlt. És ha két embernek ennyire fáj valami, ott hamarosan… De nem, nem a Steinway-n esik meg a dolog, hanem egy decens étkezőasztalon (szép beszerzés!). A történelem csak egy coitus interruptust engedélyez, ám Knightley később Debussyt játszva egyesül a zongorával. Szép. A holttesteket játszó statiszták szemébe is könny gyűlik ilyenkor.

Forgalmazza a Bontonfilm

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.