Film

Wine Country

  • Szabó Ádám
  • 2019. szeptember 1.

Mikrofilm

A tapasztalat azt mutatja, hogy a Kerülőutak című film megtekintése után az avatott filmrajongók jelentős része szinte azonnal borszakértővé avanzsál és igyekszik a tannin, a házasítás és a filoxérajárvány szavakat minél többször belecsempészni a baráti beszélgetésekbe.

A tapasztalat azt mutatja, hogy a Kerülőutak című film megtekintése után az avatott filmrajongók jelentős része szinte azonnal borszakértővé avanzsál és igyekszik a tannin, a házasítás és a filoxérajárvány szavakat minél többször belecsempészni a baráti beszélgetésekbe. A Városfejlesztési ügyosztály óta az egyik első számú női komikusnak kikiáltott Amy Poehler pedig úgy érezte, muszáj neki is elkészítenie a saját változatát, a ma uralkodó trendeknek megfelelően női castinggal.

A sztori és a tematika azonban változatlan maradt: életközepi válságban szenvedő barátnők érkeznek a híres amerikai borvidékre, hogy a hétköznapokat és problémáikat elfeledve kirúgjanak a hámból – ám ahogy az lenni szokott, a gondok nemhogy elmúlnának, de a legkevésbé váratlan pillanatokban inkább előkerülnek. Van, aki a munkájától képtelen szabadulni, mást épp most tettek lapátra; baj van a lusta férjjel és a futó leszbikus kalandokkal is.

Sajna a Kerülőutak valódi mondanivalóját és eredeti párbeszédeit nem tudták és nem is akarták újrakreálni az alkotók. Ezért a Wine country olyan, mintha Poehler és baráti köre szabadidejében leruccantak volna borozni, néhány kamera pedig véletlenül épp követte volna őket: egyértelmű, hogy Tina Fey-nek vagy épp Maya Rudolph-nak remek a humorérzéke, csak épp most nem volt kedvük önfeledten bolondozni. A Netflix híres arról, hogy teljes kreatív szabadságot biztosít, és bizonyára itt is ez történt – pedig a film elbírt volna egy erőskezű rendezőt, aki kicsit felrázta volna az álmos és unatkozó komikákat.

Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.