Film

Wine Country

  • Szabó Ádám
  • 2019. szeptember 1.

Mikrofilm

A tapasztalat azt mutatja, hogy a Kerülőutak című film megtekintése után az avatott filmrajongók jelentős része szinte azonnal borszakértővé avanzsál és igyekszik a tannin, a házasítás és a filoxérajárvány szavakat minél többször belecsempészni a baráti beszélgetésekbe.

A tapasztalat azt mutatja, hogy a Kerülőutak című film megtekintése után az avatott filmrajongók jelentős része szinte azonnal borszakértővé avanzsál és igyekszik a tannin, a házasítás és a filoxérajárvány szavakat minél többször belecsempészni a baráti beszélgetésekbe. A Városfejlesztési ügyosztály óta az egyik első számú női komikusnak kikiáltott Amy Poehler pedig úgy érezte, muszáj neki is elkészítenie a saját változatát, a ma uralkodó trendeknek megfelelően női castinggal.

A sztori és a tematika azonban változatlan maradt: életközepi válságban szenvedő barátnők érkeznek a híres amerikai borvidékre, hogy a hétköznapokat és problémáikat elfeledve kirúgjanak a hámból – ám ahogy az lenni szokott, a gondok nemhogy elmúlnának, de a legkevésbé váratlan pillanatokban inkább előkerülnek. Van, aki a munkájától képtelen szabadulni, mást épp most tettek lapátra; baj van a lusta férjjel és a futó leszbikus kalandokkal is.

Sajna a Kerülőutak valódi mondanivalóját és eredeti párbeszédeit nem tudták és nem is akarták újrakreálni az alkotók. Ezért a Wine country olyan, mintha Poehler és baráti köre szabadidejében leruccantak volna borozni, néhány kamera pedig véletlenül épp követte volna őket: egyértelmű, hogy Tina Fey-nek vagy épp Maya Rudolph-nak remek a humorérzéke, csak épp most nem volt kedvük önfeledten bolondozni. A Netflix híres arról, hogy teljes kreatív szabadságot biztosít, és bizonyára itt is ez történt – pedig a film elbírt volna egy erőskezű rendezőt, aki kicsit felrázta volna az álmos és unatkozó komikákat.

Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."