Film

Wine Country

  • Szabó Ádám
  • 2019. szeptember 1.

Mikrofilm

A tapasztalat azt mutatja, hogy a Kerülőutak című film megtekintése után az avatott filmrajongók jelentős része szinte azonnal borszakértővé avanzsál és igyekszik a tannin, a házasítás és a filoxérajárvány szavakat minél többször belecsempészni a baráti beszélgetésekbe.

A tapasztalat azt mutatja, hogy a Kerülőutak című film megtekintése után az avatott filmrajongók jelentős része szinte azonnal borszakértővé avanzsál és igyekszik a tannin, a házasítás és a filoxérajárvány szavakat minél többször belecsempészni a baráti beszélgetésekbe. A Városfejlesztési ügyosztály óta az egyik első számú női komikusnak kikiáltott Amy Poehler pedig úgy érezte, muszáj neki is elkészítenie a saját változatát, a ma uralkodó trendeknek megfelelően női castinggal.

A sztori és a tematika azonban változatlan maradt: életközepi válságban szenvedő barátnők érkeznek a híres amerikai borvidékre, hogy a hétköznapokat és problémáikat elfeledve kirúgjanak a hámból – ám ahogy az lenni szokott, a gondok nemhogy elmúlnának, de a legkevésbé váratlan pillanatokban inkább előkerülnek. Van, aki a munkájától képtelen szabadulni, mást épp most tettek lapátra; baj van a lusta férjjel és a futó leszbikus kalandokkal is.

Sajna a Kerülőutak valódi mondanivalóját és eredeti párbeszédeit nem tudták és nem is akarták újrakreálni az alkotók. Ezért a Wine country olyan, mintha Poehler és baráti köre szabadidejében leruccantak volna borozni, néhány kamera pedig véletlenül épp követte volna őket: egyértelmű, hogy Tina Fey-nek vagy épp Maya Rudolph-nak remek a humorérzéke, csak épp most nem volt kedvük önfeledten bolondozni. A Netflix híres arról, hogy teljes kreatív szabadságot biztosít, és bizonyára itt is ez történt – pedig a film elbírt volna egy erőskezű rendezőt, aki kicsit felrázta volna az álmos és unatkozó komikákat.

Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.