Enyedi és Mundruczó filmje is bekerült a cannes-i fesztivál programjába

  • narancs.hu
  • 2021. június 3.

Mikrofilm

Bivalyerős mezőny: Enyedi filmje Sean Penn, Wes Anderson és Paul Verhoeven rendezésével versenyez.

A  július 6-án kezdődő 74. Cannes-i Fesztivál versenyprogramjába válogatták Enyedi Ildikó új filmjét, A feleségem történetét. A Füst Milán regényéből készült film  főszereplője  Léa Seydoux és Gijs Naber.

Mundruczó Kornél legújabb, Evolúció című filmje pedig a cannes-i fesztivál újonnan létrehozott, Cannes Première szekciójába kapott meghívást. Az új szekció a Cannes-ba visszatérő alkotók innovatív munkáinak ad helyet.

A versenyprogram indulói:

  • Nadav Lapid: Ahed’s Knee (Ha’berech)
  • Leos Carax: Annette
  •  Paul Verhoeven: Benedetta
  •  Mia Hansen-Løve: Bergman Island
  •  Nabil Ayouch: Casablanca Beats
  •  Juho Kuosmanen: Compartment No. 6 (Hytti Nro 6)
  • ,Ryûsuke Hamaguchi: Drive My Car
  •  Francois Ozon: Everything Went Fine (Tout s’est bien passé)
  •  Sean Penn: Flag Day
  •  Wes Anderson: The French Dispatch
  • Asghar Farhadi: A Hero
  •  Catherine Corsini: La fracture
  •  Mahamat-Saleh Haroun: Lingui
  •  Apichatpong Weerasethakul: Memoria
  •  Justin Kurzel: Nitram
  •  Jacques Audiard: Paris, 13th District (Les Olympiades)
  • Bruno Dumont: Par un Demi Clair Matin
  •  Kirill Serebrennikov: Petrov’s Flu
  •  Sean Baker: Red Rocket
  •  Joachim Lafosse: The Restless (Les Intranquilles)
  •  Enyedi Ildikó: A feleségem története (The Story of My Wife)
  •  Nanni Moretti: Three Floors (Tre Piani)
  •  Julia Ducournau: Titane
  •  Joachim Trier: The Worst Person in the World (Julie)

(Variety, Nemzeti Filmintézet)

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.