Épp a szemünk láttára írja ki magát a filmvilágból a szuperhősmozik agyonsztárolt rendezője

  • Gera Márton
  • 2018. július 22.

Mikrofilm

Pedofil Twitter-posztok miatt repül. De tényleg álszent a Disney viselkedése?

James Gunnt péntekig valószínűleg a Disney–Marvel szórakoztatógyár egyik legfontosabb figurájaként tartották számon. Elkészítette A galaxis őrzőit, ami anyagilag és kritikailag is siker volt, majd jött a folytatás, és már azt is lehetett tudni, hogy két év múlva érkezik a harmadik rész. Gunn ráadásul nemcsak rendezéssel foglalkozott, abba is beleszólása volt, merre menjen az évtized minden bizonnyal legnagyobb hatású filmsorozata, a Marvel Moziverzum. Ha van sikeres karrierút, az ő övé biztosan az: kezdetben független filmeket készített, de csinált televíziós pornósorozatot (James Gunn's PG Porn), aztán teljesen váratlanul felkérte a Marvel Studios, hogy ő rendezze a képregénymozik könnyed, beszélő állatot is felvonultató darabját, A galaxis őrzőit (a filmről írt kritikánk itt olvasható)

James Gunn

James Gunn

Fotó: MTI/EPA/Franck Robichon

Gunn ráadásul a közéletre is rendszeresen reflektált, nem az a típusú hollywoodi figura volt, aki elvonul az elefántcsonttoronyba, és a pénzét számolgatja. Az idén 51 éves filmes többek között Orbán Viktort is kritizálta a Twitteren, februárban azt írta, hogy Orbán kezében halt meg a demokrácia Magyarországon, és szerinte Trump éppen azt csinálja az Egyesült Államokban, mint Orbán itthon: rájátszik az emberek félelmeire, leépíti a független sajtót, és belenyúlt a választási rendszerbe.

Mennie kell

James Gunnt pénteken azonnali hatállyal menesztette a Disney, és bejelentették, hogy minden együttműködést megszakítanak vele, a jövőre kezdődő harmadik A galaxis őrzői epizód forgatást már biztosan nem ő fogja irányítani. Az ok a múltban keresendő, Gunn ugyanis a 2010-es évek elején pedofil posztokat tett közzé a Twitter-csatornáján. Bár ezek ma már nem elérhetők, képernyőmentések anno készültek róluk, most pedig a közösségi média és egy jobboldali portál felkapta őket.

A posztok egyébként ilyen stílusúak voltak:

false

Ezek után egyáltalán meglepő, hogy a családbarát szemléletét erősen hangsúlyozó Disney lépett, Alan F. Horn vezérigazgató azt írta, ezek a posztok védhetetlenek, és ellentétben állnak azokkal az értékekkel, amelyeket a Disney képvisel. Gunn azt írta, vállalja a felelősséget a korábbi posztjai miatt, elfogadja a stúdió döntését, de ma már más emberré vált, és ezek a posztok nem tükrözik a mai James Gunnt. Megszólalt Gunn testvére is, a szintén a Marvel Mozivezumban dolgozó Sean Gunn, aki azt írta, hogy a bátyja jobb ember lett, miközben a szuperhősfilmeket csinálta, és reméli, hogy az emberek a jövőben is megnézik majd ezeket a filmeket, még úgy is, hogy a rendezőjük a múltban egy seggfej volt.

Álszent Disney?

Az internet persze két részre szakadt, és többen is azt vetették fel, hogy bár jogos Gunn kirúgása, a Disney viselkedése elég álszent, mert nekik tudniuk kellett Gunn egykori posztjairól, amikor 2012-ben felvették. Erre jut a Washington Post elemzése is, amely azt is felveti, hogy Gunn számára aligha van visszaút a mainstream filmezés világába. Sokkal valószínűbb, hogy Gunn ismét a független filmezéshez térhet vissza, ha egyáltalán a jövőben akar rendezéssel foglalkozni.

Kövesse a Magyar Narancs filmes blogját, a Mikrofilmet, amely rendszeresen új tartalommal jelentkezik. Ajánlók, előzetesek, toplisták, és még sok minden más a Mikrofilmen!


Figyelmébe ajánljuk

Balatonföldvári „idill”: íme az ország egyetlen strandkikötője

  • narancs.hu

Dagonya, vagy a legtisztább balatoni homok? Ökokatasztrófa, vagy gyönyörűség? Elkészült a vitorláskikötő Balatonföldvár Nyugati strandján; július, vagy ha úgy tetszik, a balatoni főszezon első hétvégéjén néztük meg, valóban ellentétes-e a „józan ésszel”, hogy strand és kikötő ugyanazon a területen létezzen.

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)