Mikor láthatjuk végre Röhrig Géza Jézusát Terrence Malick új filmjében?

  • narancs.hu
  • 2023. augusztus 15.

Mikrofilm

2019 óta zajlik a The way of the wind utómunkája, a rendező mégsem csügged.

Terrence Malick utolsó játékfilmje a 2019-es Egy rejtett élet volt. A nácik ellen kiálló osztrák Franz Jägerstätterről szóló háromórás eposzt többek között Arany Pálmára is jelölték. Ha nem is közelítette meg Az őrület határán vagy Az élet fája sikerét, mindenképpen jobban fogadták, mint a rendező olyan közelmúltbeli filmjeit, mint a To the wonder, a Kupák lovagja, vagy a Daltól dalig. Nem csoda tehát, ha a rajongók ismét lelkesedni kezdtek Malick után, aki hamar bele is vágott legújabb projektjébe: The way of the wind címmel epikus bibliai filmet forgatott, amely Jézus Krisztus életének egyes epizódjait gondolja újra. Jézust a Saul fiával befutott magyar Röhrig Géza, Sátánt pedig az Oscar-díjas Mark Rylance (Kémek hídja) alakította. A forgatás 2019-ben be is fejeződött – azóta azonban nincs hír róla.

Az elmúlt négy évben számtalanszor felröppent, hogy a következő fesztiválszezonban végre mozikba kerülhet az új eposz, de ez eddig nem történt meg. Mindezek után joggal gondolhattuk, hogy a folyamat elakadt, Malick esetleg már nem is foglalkozik a filmmel és inkább valami másra koncentrál. Egy friss interjúból azonban kiderül, hogy ez nincs így: Alex Boden producer azt nyilatkozta, hogy a rendező továbbra is serényen dolgozik rajta. „A munka a vágószobában zajlik, a forgatások pedig már befejeződtek. Elképesztő a szereposztás, ez is egy olyan Terrence Malick-projekt, amiben a felvételek több országban zajlottak. Produkciós szempontból fantasztikus, amit véghez vittünk. Terry nagyon elégedett azzal, amin dolgozik, de egyelőre nincs bejelentenivalónk” – utalt a producer arra, hogy továbbra sem tudni, mikor kerül a közönség elé a film.

Malick régóta perfekcionizmusáról ismert – Az élet fája bemutattójakor például üzenetet küldött a mozigépészeknek, ügyeljenek, hogy a megfelelő képarányban vetítsék a filmet –, így könnyen lehet, hogy a tökéletesség jegyében pepecsel annyit a vágással. Ha ez olyan mesterművet eredményet, mint Az élet fája, vagy épp a Mennyei napok, akkor nagyon is megéri várni rá. Mark Rylance épp a magyar RTL-nek nyilatkozva mondta el: reméli, hogy a rendező egyszer végre be is fejezi a filmet. „Szerintem ez inkább jó jel. Olyan ez, mint egy üveg bornál, vagy whiskey-nél; idővel csak jobb lesz. Terrence sem siet el semmit, nagyon fontos történet ez a számára” – fogalmazott. Az interjúban saját szerepéről is elejtett pár szót: „Ott álltam, mint Sátán, a fejemben 28 oldalnyi monológgal, míg Krisztus alig szólt egy szót is. Az idő nagy részében Sátánként kísértem Krisztust, ez nem az a helyzet, amikor sok mindenről lehet beszélgetni. A forgatásokon nincs idő próbálni, szóval ez nem a nagy csevejek ideje. Olyan ez, mint mikor a bokszoló már csak arra koncentrál, hogy a ringbe szálljon.”

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.