Film

Milliárdos fiúk klubja

  • Szabó Ádám
  • 2019. február 20.

Mikrofilm

Vannak filmek, amelyek egyszerűen rossz csillagzat alatt születtek. Erre például úgy fogunk emlékezni, mint Kevin Spacey bukása előtti utolsó befejezett filmjére, pedig még csak nem is ő a legrosszabb benne: a darabjaira hulló forgatókönyvtől kezdve az elképzeléstelen rendezésig és a Spacey ripacskodásához asszisztáló fiatalok seszínű játékáig sok mindenért utálhatnánk a filmet. Mégis úgy alakult, hogy a forgalmazó mindettől függetlenül igyekezett a lehető legmélyebbre elsüllyeszteni a filmet. Eldugott mozikban, lehetetlen időpontokban végül egy mandzsettagomb árát sem hozta be az Egyesült Államokban – de hozzánk azért eljutott. Valószínűleg kereslet is lesz rá: szeretjük nézni, ahogy a hanyatló Nyugatot saját fiai fosztják ki, mert addig sem kell abba belegondolni, mennyivel nagyobb volumenben folyik mindez itthon, a fejünk felett.

A sztori egy klasszikus felemelkedés- és bukástörténet néhány wannabe-milliomos srácról, akik uralmuk alá akarják hajtani Los Angelest. Az egyiknek esze van, a másiknak kiállása – egyiküknek sincs viszont pénze. Gazdagnak lenni pedig egyet jelent a tisztelettel – hangzik el a filmben. Az egész sztori hasonló bonmot-k körül bonyolódik: a narrátor egy-egy drámainak szánt fordulópont környékén előbújik, hogy szánkba rágja a látottakat, vagy épp elmagyarázza, hogy néha az igazság a legjobb hazugság. Mindez nemcsak közhelyesnek és műanyagnak tűnik, az is. A Milliárdos fiúk klubja olyan, mintha az alkotók A Wall Street farkasából csak a DiCaprio-mémeket látták volna.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.