Film

Mary Poppins visszatér

  • - kg -
  • 2019. február 20.

Mikrofilm

Itt a karácsony, beszélnünk kell Colin Firth bajuszáról! Persze beszélhetnénk arról is, hogy az új Mary Poppins a nyomába se ér Julie Andrews mosolyának, és nem azért, mert régen minden jobb volt, úgy makroszinten, mint a Cseresznyefa utcában, hanem azért, mert – és ez nem feltétlenül a kedvesen igyekvő új MP, Emily Blunt sara – az olyan pénzért nem kapható apróságok, mint báj és kellem dolgában (és ha már itt tartunk, csapjuk hozzá a szellemet is) a Mary Poppins visszatér a díszletfasorban sincsen az 1964-es örökzöldhöz képest. Dalok? Koreográfia? Beszélő esernyő? Az utóbbi talán megugorja azt a szintet, ami elvárható egy közszeretetnek örvendő klasszikus folytatásától, és a lufik is szép színesek, ezt meg kell hagyni, egyetlen díszletelemtől sem tagadnánk el az érdemeket. De félre az ünneprontással, beszéljünk igazán fontos dolgokról, például a gaz bankárt alakító Colin Firth arcszőrzetéről. A filmtörténet eddig egyetlen olyan bajuszt ismert, Kevin Kline-ét, amely önmagán túlmutatva komoly közszolgálati feladatot is betöltött, nevezetesen műfaji barométerként szolgált: Kline plusz bajusz = vígjáték, Kline mínusz bajusz = dráma. Firth orra alatt is valami hasonló látszik körvonalazódni, habár itt az arcszőrzet nem annyira műfaji, inkább minőségi fokmérő: egyelőre nem reprezentatív felmérésünk szerint ugyanis a bajuszos Firth-filmek messze elmaradnak a pucér képűektől. Ezt a felismerést mindenképpen az új Mary Poppinsnak köszönhetjük, miként azt is, hogy az idősödő David Warnert nyugdíj-kiegészítéshez segítették.

A Fórum Hungary filmje

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.