Film

Mary Poppins visszatér

  • - kg -
  • 2019. február 20.

Mikrofilm

Itt a karácsony, beszélnünk kell Colin Firth bajuszáról! Persze beszélhetnénk arról is, hogy az új Mary Poppins a nyomába se ér Julie Andrews mosolyának, és nem azért, mert régen minden jobb volt, úgy makroszinten, mint a Cseresznyefa utcában, hanem azért, mert – és ez nem feltétlenül a kedvesen igyekvő új MP, Emily Blunt sara – az olyan pénzért nem kapható apróságok, mint báj és kellem dolgában (és ha már itt tartunk, csapjuk hozzá a szellemet is) a Mary Poppins visszatér a díszletfasorban sincsen az 1964-es örökzöldhöz képest. Dalok? Koreográfia? Beszélő esernyő? Az utóbbi talán megugorja azt a szintet, ami elvárható egy közszeretetnek örvendő klasszikus folytatásától, és a lufik is szép színesek, ezt meg kell hagyni, egyetlen díszletelemtől sem tagadnánk el az érdemeket. De félre az ünneprontással, beszéljünk igazán fontos dolgokról, például a gaz bankárt alakító Colin Firth arcszőrzetéről. A filmtörténet eddig egyetlen olyan bajuszt ismert, Kevin Kline-ét, amely önmagán túlmutatva komoly közszolgálati feladatot is betöltött, nevezetesen műfaji barométerként szolgált: Kline plusz bajusz = vígjáték, Kline mínusz bajusz = dráma. Firth orra alatt is valami hasonló látszik körvonalazódni, habár itt az arcszőrzet nem annyira műfaji, inkább minőségi fokmérő: egyelőre nem reprezentatív felmérésünk szerint ugyanis a bajuszos Firth-filmek messze elmaradnak a pucér képűektől. Ezt a felismerést mindenképpen az új Mary Poppinsnak köszönhetjük, miként azt is, hogy az idősödő David Warnert nyugdíj-kiegészítéshez segítették.

A Fórum Hungary filmje

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.