New York államban kapott közönségdíjat Deák Kristóf filmje

  • Narancs.hu/MTI
  • 2023. augusztus 2.

Mikrofilm

Az unoka című mozit választotta a legjobbnak a közönség hétvégén a Stony Brook Filmfesztiválon.

Az idén 28. alkalommal megrendezett, független rövid- és nagyjátékfilmeket felvonultató amerikai fesztiválon az előző években olyan hírességek is tiszteletüket tették, mint Tilda Swinton és Steve Buscemi. A hétvégén véget ért, tíznapos eseményen 36 alkotást mutattak be összesen 26 országból.

A Stony Brook Egyetem fesztiváljának közönségszavazása alapján a legjobb film az Oscar-díjas Mindenkicímű rövidfilm rendezőjének legutóbbi alkotása, Az unoka (The Grandson) című thriller lett.

Deák Kristóf első mozifilmjének főhőse egy szelíd, illedelmes irodista fiú, Rudi, aki úgy dönt, saját maga szolgáltat igazságot, miután imádott nagyapja lelketlen csalás áldozata lesz. A nyomozásban segítségére siet rátermett kolléganője, valamint a csalók korábbi áldozatai is - ismerteti a film tartalmát a közlemény.

A nyomozós thrillerbe oltott felnövés-történet korábban elnyerte a Brüsszeli Nemzetközi Fantasztikus Film Fesztivál legjobb thrillernek járó trófeáját, valamint a Los Angeles-i Magyar Filmfesztivál közönségdíját is, a portói Fantasportón pedig elismerő oklevelet kapott a szakmai zsűritől.

Az unoka rendezője és forgatókönyvírója Deák Kristóf, a film főszerepeiben Blahó Gergő, Jordán Tamás, Jászberényi Gábor, Pogány Judit és Döbrösi Laura láthatók.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.