Film

Rocketman

  • - kg -
  • 2019. július 13.

Mikrofilm

I’m Still Standing – énekli az Elton Johnnak egy kicsit talán korán emléket állító filmmusical végén a hol Elton Johnnak, hol egy ügyes angol színésznek látszó Taron Egerton, s mire ideáig érünk Elton életének rögös-dögös útján, már láthattuk a színészt frottír fürdőköpenyben zongorázni és ördögkosztümben az elvonón elmélkedni. Kétségkívül a proli fürdőköpeny a nagyobb reveláció, e nekünk is ismerős ruhadarab és Elton kapcsolatáról talán még azok sem tudtak, akik betéve fújják az összes sláger keletkezéstörténetét. A kitchen sink realizmust egy pillanatra megidéző ruhadarabban több a merészség, mint minden másban, amit a film bemutat, ideértve Elton korrektül megjelenített szexuális irányultságát – egy életrajzi filmtől ez a minimum, de azok után, ahogyan Hollywood szegény Freddy Mercuryval elbánt, ennek is örülni kell. Örömre, ahogy az egy jukebox musicaltől várható is, főleg a slágerek adnak okot, ezek pedig annyira jók, hogy fölöslegesnek is tűnik a filmkészítői erőlködés, a tök üres vásznat nézve is kellemesen telne ez a két óra, lehet, hogy a következő hasonszőrű produkciónál (felkészül Boy George) nem is kéne a képeket erőltetni, elég lenne a megfelelő hangerő és a popcorn. Taron azért belead apait-anyait, és a végén ott a feltámadást jelentő I’m Still Standing, ami a film mottója is lehetne. Az Elton életének szereplőit alakító brit színészek között nagy a verseny, ki marad állva a sematikus szerepekben: a győztes Stephen Graham, aki mocskos szájú lemezkiadóként épp olyan jó, mint amikor London-külsői nehézfiúkat játszik.

A UIP–Duna Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.