Film

Rocketman

  • - kg -
  • 2019. július 13.

Mikrofilm

I’m Still Standing – énekli az Elton Johnnak egy kicsit talán korán emléket állító filmmusical végén a hol Elton Johnnak, hol egy ügyes angol színésznek látszó Taron Egerton, s mire ideáig érünk Elton életének rögös-dögös útján, már láthattuk a színészt frottír fürdőköpenyben zongorázni és ördögkosztümben az elvonón elmélkedni. Kétségkívül a proli fürdőköpeny a nagyobb reveláció, e nekünk is ismerős ruhadarab és Elton kapcsolatáról talán még azok sem tudtak, akik betéve fújják az összes sláger keletkezéstörténetét. A kitchen sink realizmust egy pillanatra megidéző ruhadarabban több a merészség, mint minden másban, amit a film bemutat, ideértve Elton korrektül megjelenített szexuális irányultságát – egy életrajzi filmtől ez a minimum, de azok után, ahogyan Hollywood szegény Freddy Mercuryval elbánt, ennek is örülni kell. Örömre, ahogy az egy jukebox musicaltől várható is, főleg a slágerek adnak okot, ezek pedig annyira jók, hogy fölöslegesnek is tűnik a filmkészítői erőlködés, a tök üres vásznat nézve is kellemesen telne ez a két óra, lehet, hogy a következő hasonszőrű produkciónál (felkészül Boy George) nem is kéne a képeket erőltetni, elég lenne a megfelelő hangerő és a popcorn. Taron azért belead apait-anyait, és a végén ott a feltámadást jelentő I’m Still Standing, ami a film mottója is lehetne. Az Elton életének szereplőit alakító brit színészek között nagy a verseny, ki marad állva a sematikus szerepekben: a győztes Stephen Graham, aki mocskos szájú lemezkiadóként épp olyan jó, mint amikor London-külsői nehézfiúkat játszik.

A UIP–Duna Film bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.