Ryan Gosling platinaszőkén és aranybarnán: készül a Barbie filmadaptációja

Mikrofilm

Nem gondoltuk volna, hogy a legjobban várt filmek közé került majd.

Számtalan, klasszikus gyerekjátékból készült már filmadaptáció a G.I. Joe-tól kezdve az Én kicsi pónimon át a Trollokig – akadt közöttük jobban (az első Transformers, vagy épp a Lego-mozik) és rosszabbul (Csatahajó, Max Steel) sikerült darab is, de rég övezett akkora figyelem játékadaptációt, mint a Barbie-t.

Az okos marketing mellett ez annak is köszönhető, hogy úgy tűnik, mintha minden klappolna a projekt körül. A Barbie-babákat gyakorlatilag a világon mindenhol ismerik az emberek, a bábuk univerzuma pedig van olyan széles és szerteágazó, hogy a forgatókönyv bátran kalandozhat benne. A plasztik csillogás mellett ráadásul a figura jó alkalmat adhat az alkotóknak, hogy az elmúlt évek társadalmi mozgalmai miatt megváltozott szépségeszményen is elgondolkodjanak – vagy épp megfricskázzák azt. A bizakodásra főleg az ad okot, hogy a rendezői székben napjaink egyik legelismertebb és legizgalmasabb női rendezője ül. Greta Gerwig főleg független romantikus vígjátékok bolondos hősnőjét játszotta, mielőtt kipróbálta magát a rendezői székben. A 2008-as Nights and Weekends még nem keltett nagy feltűnést, kilenc évvel később a Lady Bird azonban már elképesztő sikert aratott, öt Oscarra jelölték, köztük a legjobb film és legjobb rendező díjára is – ő vált az ötödik nővé, aki bejutott utóbbi kategóriába. A film ráadásul a RottenTomatoes oldalon is sokáig 100 százalékon állt, majd csak azért romlott le, mert a fáma szerint egy kritikus direkt elmarasztalta, hogy rontson átlagán. Gerwig következő filmjével megismételte a sikert, a 2019-es Kisasszonyokat ismét számtalan Oscarra jelölték, ő pedig bebizonyította, hogy az önéletrajzi ihletésű mozik mellett ahhoz is ért, hogyan kell a jól ismert karaktereket és történeteket friss, a mai nézőknek szóló módon újracsomagolni. Valami ilyesmit várnak tőle a rajongók a Barbie-val is.

Korábban évekig téma volt Hollywoodban, hogy ideje lenne leporolni a figurákat: 2014-ben a Juno Oscar-díjas forgatókönyvírója, Diablo Cody újraírta a Szex és New York mögött álló Jenny Bicks már létező forgatókönyvét. Két évvel később felröppent a hír, hogy Amy Schumer alakítaná a főszerepet: egy olyan nőt, akit kirúgtak a Barbie-villából, mert nem tökéletes az alakja. Ennek a projektnek azonban már Hillary Winston írta a forgatókönyvét. Végül Schumer nézeteltérések miatt szállt ki, és helyette megcsinálta az egészen hasonló ötleten alapuló Túl szexi lányt. Helyette Margot Robbie csatlakozott a filmhez, oldalán Gerwinggel, aki partnerével, Noah Baumbachhal közösen írta meg a forgatókönyvet. A filmet még be sem mutatták, de az érdeklődés hatására a plasztikok mögött álló Mattel máris nyélbe ütött egy másik üzletet: Polly Pocket nevű játékukból Lena Dunham (Csajok) készít filmet Lilly Collins főszereplésével – sőt, már készülőben van az American Girl, a Barney, a Hot Wheels, az UNO és a He-Man: A Világ ura adaptációja is.

A Barbie-film körül akkor pörgött fel igazán a hájp, mikor fény derült a főszerepet alakító színészekre – akik tökéletesen illenek karakterükhöz.

Magát Barbie-t Margot Robbie játssza, partnere, Ken pedig Ryan Gosling lesz.

Robbie bevallotta, hogy a film elég nagy terhekkel és hatalmas nosztalgiapotenciállal rendelkezik – ez azonban számára főszereplőként és producerként is remek lehetőség, hogy ellene menjen az elvárásoknak és a babák több évtizedes örökségének. „Az emberek meghallják a Barbie-film címét és azt gondolják, pontosan tudják, miről fog szólni. Aztán megtudják, hogy Greta Gerwig írja és rendezi, és egyből elgondolkodnak: talán mégsem” – mondta egy interjúban.

A Kent alakító Ryan Goslingról épp a napokban hullt le a lepel. Az eredmény több mint bizarr: platinaszőke hajjal, kockahassal és aranybarnán feszít, hiába hozza azonban tökéletesen a figurát, sokan kiakadtak, hogy több mint 40 évesen talán nem neki kellene játszania a babát.

A szereposztás azonban a főhősökön kívül is ígéretesnek tűnik: a Shang-Chi és a tíz gyűrű legendájával a filmiparba betörő Simu Liu; a Józsefvárost is remekül rappelő Kate McKinnon; a Superstore sztárja, America Ferrara; a Tick, Tick… Boomban feltűnt Alexandra Shipp; vagy épp Will Ferrel és Michael Cera is érkeznek majd.

Egy hírrel azonban máris sikerült lehűteni a rajongók kedélyét: az Aqua legendás Barbie Girl című száma az ígéretek szerint nem csendül majd fel a filmben. Ez is azt bizonyítja, hogy Greta Gerwing nem olyan filmet álmodott meg, amire előzetesen számíthattunk. A dalt előadó Aqua és a babák mögött álló Mattel mögött köztudottan rossz a viszony: miután 1997-ben a Barbie Girl letarolta a világot, a cég beperelte a dal kiadóját, mert szerintük az beszennyezi a brand hírnevét. A kiadó azzal védekezett, hogy az egész egy paródia, mely így a szólásszabadság és az alkotmány védelme alatt áll. Végül a bíróság nekik adott igazat.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.