Ryan Gosling platinaszőkén és aranybarnán: készül a Barbie filmadaptációja

Mikrofilm

Nem gondoltuk volna, hogy a legjobban várt filmek közé került majd.

Számtalan, klasszikus gyerekjátékból készült már filmadaptáció a G.I. Joe-tól kezdve az Én kicsi pónimon át a Trollokig – akadt közöttük jobban (az első Transformers, vagy épp a Lego-mozik) és rosszabbul (Csatahajó, Max Steel) sikerült darab is, de rég övezett akkora figyelem játékadaptációt, mint a Barbie-t.

Az okos marketing mellett ez annak is köszönhető, hogy úgy tűnik, mintha minden klappolna a projekt körül. A Barbie-babákat gyakorlatilag a világon mindenhol ismerik az emberek, a bábuk univerzuma pedig van olyan széles és szerteágazó, hogy a forgatókönyv bátran kalandozhat benne. A plasztik csillogás mellett ráadásul a figura jó alkalmat adhat az alkotóknak, hogy az elmúlt évek társadalmi mozgalmai miatt megváltozott szépségeszményen is elgondolkodjanak – vagy épp megfricskázzák azt. A bizakodásra főleg az ad okot, hogy a rendezői székben napjaink egyik legelismertebb és legizgalmasabb női rendezője ül. Greta Gerwig főleg független romantikus vígjátékok bolondos hősnőjét játszotta, mielőtt kipróbálta magát a rendezői székben. A 2008-as Nights and Weekends még nem keltett nagy feltűnést, kilenc évvel később a Lady Bird azonban már elképesztő sikert aratott, öt Oscarra jelölték, köztük a legjobb film és legjobb rendező díjára is – ő vált az ötödik nővé, aki bejutott utóbbi kategóriába. A film ráadásul a RottenTomatoes oldalon is sokáig 100 százalékon állt, majd csak azért romlott le, mert a fáma szerint egy kritikus direkt elmarasztalta, hogy rontson átlagán. Gerwig következő filmjével megismételte a sikert, a 2019-es Kisasszonyokat ismét számtalan Oscarra jelölték, ő pedig bebizonyította, hogy az önéletrajzi ihletésű mozik mellett ahhoz is ért, hogyan kell a jól ismert karaktereket és történeteket friss, a mai nézőknek szóló módon újracsomagolni. Valami ilyesmit várnak tőle a rajongók a Barbie-val is.

Korábban évekig téma volt Hollywoodban, hogy ideje lenne leporolni a figurákat: 2014-ben a Juno Oscar-díjas forgatókönyvírója, Diablo Cody újraírta a Szex és New York mögött álló Jenny Bicks már létező forgatókönyvét. Két évvel később felröppent a hír, hogy Amy Schumer alakítaná a főszerepet: egy olyan nőt, akit kirúgtak a Barbie-villából, mert nem tökéletes az alakja. Ennek a projektnek azonban már Hillary Winston írta a forgatókönyvét. Végül Schumer nézeteltérések miatt szállt ki, és helyette megcsinálta az egészen hasonló ötleten alapuló Túl szexi lányt. Helyette Margot Robbie csatlakozott a filmhez, oldalán Gerwinggel, aki partnerével, Noah Baumbachhal közösen írta meg a forgatókönyvet. A filmet még be sem mutatták, de az érdeklődés hatására a plasztikok mögött álló Mattel máris nyélbe ütött egy másik üzletet: Polly Pocket nevű játékukból Lena Dunham (Csajok) készít filmet Lilly Collins főszereplésével – sőt, már készülőben van az American Girl, a Barney, a Hot Wheels, az UNO és a He-Man: A Világ ura adaptációja is.

A Barbie-film körül akkor pörgött fel igazán a hájp, mikor fény derült a főszerepet alakító színészekre – akik tökéletesen illenek karakterükhöz.

Magát Barbie-t Margot Robbie játssza, partnere, Ken pedig Ryan Gosling lesz.

Robbie bevallotta, hogy a film elég nagy terhekkel és hatalmas nosztalgiapotenciállal rendelkezik – ez azonban számára főszereplőként és producerként is remek lehetőség, hogy ellene menjen az elvárásoknak és a babák több évtizedes örökségének. „Az emberek meghallják a Barbie-film címét és azt gondolják, pontosan tudják, miről fog szólni. Aztán megtudják, hogy Greta Gerwig írja és rendezi, és egyből elgondolkodnak: talán mégsem” – mondta egy interjúban.

A Kent alakító Ryan Goslingról épp a napokban hullt le a lepel. Az eredmény több mint bizarr: platinaszőke hajjal, kockahassal és aranybarnán feszít, hiába hozza azonban tökéletesen a figurát, sokan kiakadtak, hogy több mint 40 évesen talán nem neki kellene játszania a babát.

A szereposztás azonban a főhősökön kívül is ígéretesnek tűnik: a Shang-Chi és a tíz gyűrű legendájával a filmiparba betörő Simu Liu; a Józsefvárost is remekül rappelő Kate McKinnon; a Superstore sztárja, America Ferrara; a Tick, Tick… Boomban feltűnt Alexandra Shipp; vagy épp Will Ferrel és Michael Cera is érkeznek majd.

Egy hírrel azonban máris sikerült lehűteni a rajongók kedélyét: az Aqua legendás Barbie Girl című száma az ígéretek szerint nem csendül majd fel a filmben. Ez is azt bizonyítja, hogy Greta Gerwing nem olyan filmet álmodott meg, amire előzetesen számíthattunk. A dalt előadó Aqua és a babák mögött álló Mattel mögött köztudottan rossz a viszony: miután 1997-ben a Barbie Girl letarolta a világot, a cég beperelte a dal kiadóját, mert szerintük az beszennyezi a brand hírnevét. A kiadó azzal védekezett, hogy az egész egy paródia, mely így a szólásszabadság és az alkotmány védelme alatt áll. Végül a bíróság nekik adott igazat.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Levél egy távoli galaxisból

Mészáros Lőrinc olyan, mint a milói Vénusz. De már nem sokáig. Ő sem valódi, s róla is hiányzik ez-az (nem, a ruha pont nem). De semmi vész, a hiány pótlása folyamatban van, valahogy úgy kell elképzelni, mint a diósgyőri vár felújítását, felépítik vasbetonból, amit lecsupáltak a századok. Mészáros Lőrincnek a története hiányos, az nem lett rendesen kitalálva.

A gólem

Kicsit sok oka van Karoł Nawrocki győzelmének a lengyel elnökválasztás június 1-jei, második fordulójában ahhoz, hogy meg lehessen igazán érteni, mi történt itt. Kezdjük mindjárt azzal a tulajdonképpen technikai jellegűvel, hogy az ellenfele, Rafał Trzaskowski eléggé elfuserált, se íze, se bűze kampányt vitt.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.

„A kínai tudás”

Az európai autóipart most épp Trump vámjai fenyegetik, de a romlása nem ma kezdődött. Hanem mikor? A kínaiak miatt kong a lélekharang? Vagy az Európai Unió zöld szemüveges bürokratái a tettesek? Netán a vásárlók a hibásak, különösen az európaiak, akik nem akarnak drága pénzért benzingőzt szívni az ablakuk alatt? A globális autópiac gyakorlati szakemberét kérdeztük.