Magyarul (sort of) rappel az amerikai sztár

  • narancs.hu
  • 2018. augusztus 2.

Mikrofilm

Erik, a magyar sofőr Animal Cannibalsre tanította a csodálatos Kate McKinnont a budapesti forgatás szüneteiben.

A Saturday Night Live színpadán elkövetett politikusparódiái és a Szellemirtók csajos változata tette sztárrá Kate McKinnont, de ez mind semmi; a remek komika élete talán legnagyobb kihívásával nézett szembe, amikor Budapesten forgatta A kém, aki dobott engem című vígjátékot.

false

Kate Jimmy Fallon késő esti talkshow-jában népszerűsítette új filmjét, amikor bejelentette, hogy a pesti forgatás során Erik, a sofőr a Yozsefváros című rapszám (az Animal Cannibals örökbecsű klasszikusáról van szó) egy versszakára igyekezett megtanítani a magyar nyelvvel hobbiból próbálkozó színésznőt.

Nos, Erik, próbálkozásaid nem voltak hiába, mint azt a fergeteges produkció is bizonyítja:

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.