Tévésorozat

Warrior

Mikrofilm

Hosszú, viszontagságos utat tett meg a Warrior a mai formájáig: még a 70-es években Bruce Lee hozakodott elő a tévésorozat ötletével, amelyben egy kínai bevándorló (történetesen kungfumester) a vadnyugaton keveredik kalandokba a 19. század végén. A sorozatból semmi sem lett, viszont az ötletet lenyúlta a Warner Brothers, és így született meg a hetvenes évek egyik jelentős harcművészeti giccse, a Kung Fu David Carradine főszereplésével. A Warrior kissé megkésett igazságtétel
Lee­nek – az ő eredeti koncepcióját lánya, Shannon Lee, Justin Lin és a Banshee alkotója, Jonathan Tropper vette gondjaiba.

Ah Sahm (a japán és angol felmenőkkel bíró Andrew Koji alakítja kissé erőtlen Lee-manírokkal) több száz nincstelen társával érkezik San Franciscóba, és már a kikötőben kitűnik harcművészeti tudásá­val, ami azonnal bandatagsághoz segíti (a Tong-bandaháborúk idején járunk). A Warrior kicsit többet akar a jól koreografált harcjeleneteknél: feltárulnak a kínai bevándorlók közösségének szintjei, a polgárháború után új alakot öltő fajgyűlölet (a frusztrált ír-amerikai munkások sirámai rímelnek a kortárs osztályalapú rasszizmusra) –, sőt, a széria okosan játszik a nyelvi kódokkal is. A szex és az erőszak mind a szereplők árnyalását szolgálják. Sikerül erős és komplex női karaktereket is alkotni (pl. a biszexuális kínai madám vagy Ah Sahm húga, aki elvesztett önbecsülését a bűnözésben nyeri vissza), miközben (nagyjából) csorbítatlan marad a korhűség is. A Warriornak kissé nagy a mellénye, de látványos – és még szociális látleletnek sem utolsó.

Elérhető a Cinemaxon

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.