Tévésorozat

Warrior

Mikrofilm

Hosszú, viszontagságos utat tett meg a Warrior a mai formájáig: még a 70-es években Bruce Lee hozakodott elő a tévésorozat ötletével, amelyben egy kínai bevándorló (történetesen kungfumester) a vadnyugaton keveredik kalandokba a 19. század végén. A sorozatból semmi sem lett, viszont az ötletet lenyúlta a Warner Brothers, és így született meg a hetvenes évek egyik jelentős harcművészeti giccse, a Kung Fu David Carradine főszereplésével. A Warrior kissé megkésett igazságtétel
Lee­nek – az ő eredeti koncepcióját lánya, Shannon Lee, Justin Lin és a Banshee alkotója, Jonathan Tropper vette gondjaiba.

Ah Sahm (a japán és angol felmenőkkel bíró Andrew Koji alakítja kissé erőtlen Lee-manírokkal) több száz nincstelen társával érkezik San Franciscóba, és már a kikötőben kitűnik harcművészeti tudásá­val, ami azonnal bandatagsághoz segíti (a Tong-bandaháborúk idején járunk). A Warrior kicsit többet akar a jól koreografált harcjeleneteknél: feltárulnak a kínai bevándorlók közösségének szintjei, a polgárháború után új alakot öltő fajgyűlölet (a frusztrált ír-amerikai munkások sirámai rímelnek a kortárs osztályalapú rasszizmusra) –, sőt, a széria okosan játszik a nyelvi kódokkal is. A szex és az erőszak mind a szereplők árnyalását szolgálják. Sikerül erős és komplex női karaktereket is alkotni (pl. a biszexuális kínai madám vagy Ah Sahm húga, aki elvesztett önbecsülését a bűnözésben nyeri vissza), miközben (nagyjából) csorbítatlan marad a korhűség is. A Warriornak kissé nagy a mellénye, de látványos – és még szociális látleletnek sem utolsó.

Elérhető a Cinemaxon

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.