Így még szebb: Bródy János megmagyarázta, hogy miért fotózkodott Demeter Szilárddal

  • narancs.hu
  • 2020. július 6.

Narancsblog

Szörényi is megmagyarázta, bár rajta nem csodálkozott senki.

Nagyot ment a múlt héten Demeter Szilárd szelfije Szörényi Leventével és Bródy Jánossal. A frissen kinevezett popzenei kormánybiztos (aki egyébként „a magyar könyvszakma és irodalmi közgyűjtemények integrált fejlesztéséért” felelős kormánybiztos és a Petőfi Irodalmi Múzeum igazgatója is) minden bizonnyal e fotóval próbálta a nyilvánosság előtt legitimálni újsütetű hatalmát, ami különösen annak fényében érthető, hogy Bródy Jánost mindezidáig azon kevés könnyűzenészek között tarthattuk számon, aki valóban kritikus az Orbán-rezsimmel.

Nos, úgy tűnik, ennek lett most vége.

Nem is elsősorban a közös fotó, inkább azon magyarázat miatt, amelyet Bródy (és Szörényi) a Válasz online-nak adott.

Abból ugyanis az sül ki, hogy a dalnok-szövegíró szerint nemcsak, hogy az nem baj, hogy Kásler Miklós kormánybiztost nevezett ki „a hazai könnyűzene társadalmasítására”, de még az is rendjén való, hogy a magát „megveszekedett orbánistának” tartó, és eddig leginkább buta agresszivitásával feltűnést keltő Demeter megfelelő személy lehet erre a feladatra.

„A kisebbségi magyarság kétségbeesett küzdelmeit volt kénytelen vívni jó ideig – azért, hogy megtartsa a magyar nyelvet, a magyar kultúrát. Ez a kisebbségi helyzet logikusan eredményez egyfajta dacos harciasságot, kemény beleállást” – próbálja Bródy a direktor eddig megnyilvánulásait mentegetni, hozzátéve, hogy a kormánybiztos „előbb-utóbb rá fog jönni, hogy itt a többségi nemzet is magyar”, így ő sincs kisebbségben, „ez a felismerés pedig, ha megérkezik, fontos változásokat indíthat el benne”.

„Mert amúgy kulturált, művelt, tájékozott embernek ismertem meg” – optimistásodik tovább Bródy, nem feledkezve meg a hozzáértésről sem, hiszen mint mondja Demeter egy

„elég jó minőségben játszó rockzenekar basszusgitárosa”.

Loyal - Hosszúlábú Asszony

A felvétel a tavalyi nyári koncertükön készült a Várkert Bazárban, ahol Radics Béla bíbor Gibsonja előtt tisztelegtünk. A Loyal zenekar immár 5 éve turnézik ...

Az interjúból a látogatás okára és a fotó születésére is fény derül. Demeter azért hívta meg Szörényit és Bródyt, hogy megmutassa nekik az akkor még titkos „stratégiáját”, és az ő ötlete volt a közös kép is. „Az ember pedig, ha már ott van, nem mondja a házigazdának, hogy márpedig ne készítse el, ne tegye ki” – kommentálta mindezt, de azért Szörényinek is hagyott egy-két szórakoztató megnyilvánulást.

„Demeter Szilárd tapasztalataim szerint egyáltalán nem megosztó figura”

– csapott a húrok közé Levente, aki egyebek mellett elárulta azt is, hogy nemrégiben „valaki” azt szerette volna, hogy „szelídítsék meg” Koppányt az István, a királyból, de velük persze ilyet nem lehet csinálni. Viszont díszpintynek büszkén beállnak. Bármikor. „Ne hülyéskedjünk már! 55 éve indultunk ezen a pályán, akkor írtuk az első magyar nyelvű dalokat együtt. Azóta gyakorlatilag mindenkivel találkoztunk és fotózkodtunk. Még Barabás Jánossal is” – mondja Szörényi, amihez Bródy annyit tesz hozzá: „Még Orbán Viktorral is”. Úgy már más.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.