Az isten pénze sem elég a magyar „keresztény vallásos könnyűzene” felfuttatására

  • narancs.hu
  • 2020. július 9.

Narancsblog

Pedig Rétvári Bence szerint már felkerült a világtérképre.

A kormány több százmillió forintot juttat pályázat útján a vallásos könnyűzene képviselőinek hangszerbeszerzésre és felújításra – közölte az Emberi Erőforrások Minisztériumának kultúráért felelős államtitkára tegnapi sajtótájékoztatóján, hozzátéve, hogy 300 millió a keretösszeg a profi zenészeknek, százmillió pedig a határon túli magyaroknak új hangszerek vásárlására.

Nagy szükség van most a fiatalokra, művészekre, akik keresztény közösségeket szólítanak meg és hozzájárulnak ahhoz, hogy a pandémia nyugvópontján, az újjáéledéssel együtt ismét meginduljon a kulturális élet" – mondta Fekete Péter, ám ugyancsak Emmi-államtitkár elvtársa, Rétvári Bence még nála is nagyobbat tudott mondani: „A magyar keresztény vallásos könnyűzene az elmúlt időszakban felkerült a világtérképre, komoly sikereket ért el”, amit azzal indokolt, hogy

Pajor Tamás és a Bolyki Brothers a tízszeres Grammy-díjas amerikai Take 6 zenekarral dolgozott együtt egy dalon.

Noha az MTI tudósításából nem derül ki a dal címe, nem nehéz kitalálni, hogy Rétvári Pajor Tamás Váradi Méri című, abortuszellenes dalára gondolhatott, hiszen pár hete Hit Gyülekezetének második legismertebb arca  maga mondta el a Vasárnap című honlapon megjelent, Keresztény könnyűzenei világsiker a magyar életvédő dal című interjújában, hogy nem csak megismerkednie sikerült Tom Brooks, amerikai k. rock guruval, de az érdeklődését is fel bírta kelteni a dal iránt. Pajor elmondta, hogy „pünkösdkor Amerikában lement egy show-műsor, amelyben a dal egy részlete már bemutatásra került” a Rétvári által is említett amerikai Take 6 és a magyar Bolyki Brothers közös előadásában (ez lehetett a világtérképre kerülés”), az angol fordítást pedig ekképp dicsérte: „Úgy érzem, minden szempontból több lett, mint az eredeti alkotás. »Anya, hallom, ahogyan énekelsz, hogy elaludjak« – szólítja meg a dalban a magzat az ő édesanyját, amelyet valóban megrendítő hallani”.

Azonban mindez nem jöhetett volna létre, ha Pajornak – ahogy az interjúban mondja – nem sikerül az NKA támogatásával leraknia a dal alapjait”, ami egy már kész dal esetében teljesen értelmetlennek tűnik.

De ha elővesszük az Nemzeti Kulturális Alap Hangfoglaló Könnyűzene Támogató Program 2019-es nyerteseit, kiderül, hogy Pajornak pályázat nélkül,

„egyedi alapon” 3 284 250 forintot ítéltek meg

a Váradi Méri „angol nyelvű fordítására és amerikai terjesztésére”, ami messze a legmagasabb összeg, amit egy konkrét dal okán kiosztottak. Miközben – és most ismét Fekete Péterék tegnapi sajtótájékoztatóját idézzük – a vallásos könnyűzenében tavaly „600 millió forintos keretösszegre lehetett pályázni, de akkor nem egyéneknek, hanem az egyházi közösségek segítségével”. És mivel Pajor arról is beszél, hogy a „magyar keresztény könnyűzenei élet megerősödését, szakmai fejlődését szolgáló szakmai program”, a Szikra Projekt vezetője, Bolyki György is támogatásáról biztosította, meg lennénk lepve, ha ebből ne jutott volna pár millió a Váradi Méri című szám amerikai támogatására.

De ne legyünk rosszindulatúak. Pajor azt tervezi, hogy amerikai „A-listás világsztárokkal egy pro-life hangvételű We Are The World előadás jöhessen létre”, márpedig ez akkora becsvágyról tesz tanúbizonyságot, hogy minden pénzt megér.

Figyelmébe ajánljuk

Nagyon balos polgármestert választhat New York, ez pedig az egész Demokrata Pártot átalakíthatja

Zohran Mamdani magát demokratikus szocialistának vallva verte meg simán a demokrata pártelit által támogatott ellenfelét az előválasztáson. Bár New York egész más, mint az Egyesült Államok többi része, az identitáskeresésben lévő demokratáknak minta is lehet a 33 éves muszlim politikus, akiben Donald Trump már most megtalálta az új főellenségét.

Gombaszezon

François Ozon új filmjében Michelle a magányos vidéki nénik eseménytelen, szomorú életét éli. Egyetlen barátnőjével jár gombászni, vagy viszi őt a börtönbe, meglátogatni annak fiát, Vincent-t. Kritika.

Világító árnyak

A klasszikus balett alapdarabját annak leghíresebb koreográfiájában, az 1877-es Marius Petipa-féle változatában vitte színre Albert Mirzojan, Ludwig Minkus zenéjére.