Ez a három adat jól mutatja Orbánék erejét és az ellenzék balgaságát

  • Keszthelyi András
  • 2019. április 26.

Political Animal

Az Eurobarometer tegnap publikált, de februárban rögzített felméréséből három adatra érdemes különösen figyelni.

Az első ábrán azt látjuk, hogy az EU27 átlagnál másfélszer többen vannak azok a magyarok, akik tudják, hogy mikor lesznek az EP választások.

false

A másodikon azt, hogy kiemelkedően magas (2. hely) azok aránya, akik már találkoztak a választáson való részvételre buzdító üzenetekkel a médiában.

false

 

Ha figyelembe vesszük, hogy mindezen tudás jelentős része a túlnyomóan Fidesz-közeli médiából származik, már meg sem lepődünk a harmadik ábrán.

Ez ugyanis azt mutatja, hogy a választók által legfontosabbnak gondolt hat kampánytéma közül négyet egyértelműen a Fidesz birtokol (bevándorlás, külső határok védelme, védelmi politika, terrorizmus elleni harc), egyet a növekvő jólét miatt simán behúzhat (gazdaság és növekedés), egyről pedig senki nem beszél, bár kéne (fiatalok munkanélkülisége).

false

Amiről viszont sokat beszél az ellenzék, az a futottak még kategóriája, olykor erősen csökkenő fontossággal (demokrácia és emberi jogok).

Amikor majd viszonylag magas részvétel mellett magabiztos Fidesz győzelem születik, lehet majd Kubatov-listázni, meg lakájmédiázni, de azért előbb-utóbb azt a kérdést is fel kellene majd tenni, hogy miért nem arról beszél az ellenzék, ami a magyar választókat érdekli...

Beérte az MSZP a Jobbikot, duplázott a Momentum, erősödött a Fidesz

Csökkent a semlegesek aránya, derül ki a Medián felméréséből. A Medián friss felmérését a HVG ismerteti. A március végén - április elején készített felmérés szerint nem nőtt a szavazókedv, 50 százalék körül lehet a részvétel az EP-választáson. Egy közeljövőben tartandó parlamenti választáson a szavazókorú népesség 55 százaléka venne részt.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.