Az első ábrán azt látjuk, hogy az EU27 átlagnál másfélszer többen vannak azok a magyarok, akik tudják, hogy mikor lesznek az EP választások.
|
A másodikon azt, hogy kiemelkedően magas (2. hely) azok aránya, akik már találkoztak a választáson való részvételre buzdító üzenetekkel a médiában.
|
Ha figyelembe vesszük, hogy mindezen tudás jelentős része a túlnyomóan Fidesz-közeli médiából származik, már meg sem lepődünk a harmadik ábrán.
Ez ugyanis azt mutatja, hogy a választók által legfontosabbnak gondolt hat kampánytéma közül négyet egyértelműen a Fidesz birtokol (bevándorlás, külső határok védelme, védelmi politika, terrorizmus elleni harc), egyet a növekvő jólét miatt simán behúzhat (gazdaság és növekedés), egyről pedig senki nem beszél, bár kéne (fiatalok munkanélkülisége).
|
Amiről viszont sokat beszél az ellenzék, az a futottak még kategóriája, olykor erősen csökkenő fontossággal (demokrácia és emberi jogok).
Amikor majd viszonylag magas részvétel mellett magabiztos Fidesz győzelem születik, lehet majd Kubatov-listázni, meg lakájmédiázni, de azért előbb-utóbb azt a kérdést is fel kellene majd tenni, hogy miért nem arról beszél az ellenzék, ami a magyar választókat érdekli...
Beérte az MSZP a Jobbikot, duplázott a Momentum, erősödött a Fidesz
Csökkent a semlegesek aránya, derül ki a Medián felméréséből. A Medián friss felmérését a HVG ismerteti. A március végén - április elején készített felmérés szerint nem nőtt a szavazókedv, 50 százalék körül lehet a részvétel az EP-választáson. Egy közeljövőben tartandó parlamenti választáson a szavazókorú népesség 55 százaléka venne részt.