„A hely, ahol most vagyunk”

  • 2016. november 29.

Snoblesse

Esterházy Péter-emlékülés.

„Esterházy Péter író otthonában”, 1984

Fotó: Molnár Edit/MTI

Az emlékülésen a PPKE BTK Esztétika és Kreatív írás képzésein végzett irodalomkritikusok és szépírók, valamint a képzések oktatói beszélnek Esterházy Péter írásművészetéről.

 

11.30–11.50:

Nyitószavak

–        Jelenits István

false

 

Fotó: Europress Fotóügynökség

11.50–12.00:

Az Esterházy-füzetek (Magvető Kiadó) első kötetének bemutatása

–        Dávid Anna

false

12.00–14.00:

Irodalomkritikusok Esterházyról

(asztalnok: Cseke Ákos)

–        Gunda-Szabó Dóra

–        Modor Bálint

–        Palojtay Kinga

–        Szegő János

–        Várkonyi Borbála

–        Horkay Hörcher Ferenc

false

15.00–17.00:

Szépírók Esterházyról

(asztalnok: Bazsányi Sándor)

–        Ayhan Gökhan

–        Babiczky Tibor

–        Pion István

–        Simon Márton

–        Ughy Szabina

–        Vörös István

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.