„A hely, ahol most vagyunk”

  • 2016. november 29.

Snoblesse

Esterházy Péter-emlékülés.

„Esterházy Péter író otthonában”, 1984

Fotó: Molnár Edit/MTI

Az emlékülésen a PPKE BTK Esztétika és Kreatív írás képzésein végzett irodalomkritikusok és szépírók, valamint a képzések oktatói beszélnek Esterházy Péter írásművészetéről.

 

11.30–11.50:

Nyitószavak

–        Jelenits István

false

 

Fotó: Europress Fotóügynökség

11.50–12.00:

Az Esterházy-füzetek (Magvető Kiadó) első kötetének bemutatása

–        Dávid Anna

false

12.00–14.00:

Irodalomkritikusok Esterházyról

(asztalnok: Cseke Ákos)

–        Gunda-Szabó Dóra

–        Modor Bálint

–        Palojtay Kinga

–        Szegő János

–        Várkonyi Borbála

–        Horkay Hörcher Ferenc

false

15.00–17.00:

Szépírók Esterházyról

(asztalnok: Bazsányi Sándor)

–        Ayhan Gökhan

–        Babiczky Tibor

–        Pion István

–        Simon Márton

–        Ughy Szabina

–        Vörös István

Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.