„A hely, ahol most vagyunk”

  • 2016. november 29.

Snoblesse

Esterházy Péter-emlékülés.

„Esterházy Péter író otthonában”, 1984

Fotó: Molnár Edit/MTI

Az emlékülésen a PPKE BTK Esztétika és Kreatív írás képzésein végzett irodalomkritikusok és szépírók, valamint a képzések oktatói beszélnek Esterházy Péter írásművészetéről.

 

11.30–11.50:

Nyitószavak

–        Jelenits István

false

 

Fotó: Europress Fotóügynökség

11.50–12.00:

Az Esterházy-füzetek (Magvető Kiadó) első kötetének bemutatása

–        Dávid Anna

false

12.00–14.00:

Irodalomkritikusok Esterházyról

(asztalnok: Cseke Ákos)

–        Gunda-Szabó Dóra

–        Modor Bálint

–        Palojtay Kinga

–        Szegő János

–        Várkonyi Borbála

–        Horkay Hörcher Ferenc

false

15.00–17.00:

Szépírók Esterházyról

(asztalnok: Bazsányi Sándor)

–        Ayhan Gökhan

–        Babiczky Tibor

–        Pion István

–        Simon Márton

–        Ughy Szabina

–        Vörös István

Figyelmébe ajánljuk

A gépben feszít az erő

  • - minek -
A kanadai performer-zenész-költő, Marie Davidson jó másfél évtizede olyan szereplője az elektronikus tánczene kísérletező vonulatának, aki sosem habozott reflektálni saját közegére és a rideg, technológia-központú világra.

A bogiság és a bogizmus

  • Forgách András

bogi – így, kisbetűvel. Ez a kiállítás címe. Titokzatos cím. Kire vonatkozik? Arra, akit a képek ábrázolnak, vagy aki a képeket készítette?

Az igazi fájdalom

Reziliencia – az eredetileg a fizikában, a fémek ellenállására használt kifejezés a pszichológia egyik sűrűn használt fogalmává vált a 20. század második felében.

Ezt kellett nézni

Lehet szeretni vagy sem – mi is megtettük már mindkettőt ezeken az oldalakon –, de nem nagyon lehet elvitatni Kadarkai Endrétől, hogy elképesztő szorgalommal és kitartással építi műsorvezetői pályáját.

Sohaország

Az európai civilizáció magasrendűségéről alkotott képet végleg a lövészárkok sarába taposó I. világháború utolsó évében járunk, az olasz fronton. Az Osztrák–Magyar Monarchia hadseregének egy katonája megszökik a századától, dezertál.

Hol nem volt Amerika

A mese akkor jó, ha minél inkább az olvasóról szól, és persze mindig kell bele főgonosz, akibe az elaludni képtelen néző a lappangó félelmeit projektálhatja, hogy a hős kardját kivonva leszámolhasson vele.