PANOPTIKUM, 1980–2016

  • 2016. november 29.

Snoblesse

Benkő Imre kiállítása.

„Dokumentarista szemlélettel alkotó fotográfusként a létezés széles sávú helyszínein szemlélődöm, az ember és környezetét, az arcok titokzatos belső csendjét figyelem. A kiállításon a tér-időben folyamatosan változó ismerős és ismeretlen kortársak életútjuk egy-egy sajátos megállójában láthatók” – vall a művész, Benkő Imre, aki fotósgenerációk látásmódját határozta meg.

false

 

Fotó: Sióréti Gábor

A vele készült életműinterjúból idézünk:

Magyar Narancs: Majdnem kerékpárversenyző lettél.

Benkő Imre: Kispesten születtem, de apám munkájának köszönhetően egy bakonyi bányászlakótelepen nőttem fel. Húszévesen ismerkedtem meg a fényképezéssel, emlékképeket készítettünk barátokkal, és úgy megtetszett, hogy a megtakarított pénzemből versenybicikli helyett inkább egy Altix gépet vettem. 1968-ban megnyertem egy országos fődíjat, és ismeretlenül az MTI-be hívtak. Reggeltől késő estig dolgoztam, bizonyítanom kellett. Rengeteg téma, helyszín és arc. Megedződtem, és mindez megalapozta a későbbi látásmódomat. Soha nem MTI-stílben akartam fotózni, hanem az adott szituációból a legjobb képi megoldást kihozni.

A teljes interjú itt olvasható, Benkő Imre kiállítása pedig 2017. január 4-ig hétfőn, szerdán és pénteken 15–19 óráig tekinthető meg az Artphoto Galériában.

Figyelmébe ajánljuk

Pride 2025 – avagy a félelem vége

  • Janisch Attila

A tegnapi menet jóval több volt, mint a valaha szervezett legnagyobb Pride: figyelmeztetés is volt arra, hogy Orbán aljas, társadalmat nyomorító rendszere eljutott a tűréshatárig, ahonnan már nincs tovább.

Kommunikációs munkatársat keres a MÚOSZ

  • narancs.hu

Olyan média-Jolly Jokert, aki innovatív, korszerű, szakmailag és technikailag felkészült, dinamikus, gyors, ismeri az új online trendeket, remek kommunikációs készséggel rendelkezik, lojális és együttműködő, és szereti a kihívásokat.