Al Di Meola a MoMkultban

  • 2015. augusztus 10.

Snoblesse

Lennon & McCartney és az Elysium című új album dalai várhatók.
false

Harmonikán kezdte, de még épp idejében (nyolcévesen) áttért a gitárra, a többi pedig, ahogy mondani szokás, jazztörténelem, melynek a Chick Corea nevével fémjelzett Return to Forever formáció éppúgy része, mint a John McLaughlinnal és Paco de Lucíával alkotott gitártrió, a World Sinfonia sorozat, vagy a Stanley Clarke-kal és Jean-Luc Pontyval folytatott együttműködés. A hiphopra híresen allergiás gitárművész többször dolgozott együtt Horgas Eszterrel is, s ha valakire, akkor rá nagyon is áll az elcsépelt fordulat: „szinte hazajár Magyarországra”.  Vele készített interjúnkban (a teljes szöveg itt) a pályakezdőknek is szolgált megszívlelendő tanáccsal: „Ha még nem kezdték el a profi zenélést, azt mondanám nekik, hogy legyenek inkább plasztikai sebészek.” A pesti koncert tehát nemcsak a rajongók, de a plasztikai sebésznek állt kiugrott zenészek számára is tartogat érdekességeket. Meg persze azoknak, akik a mester új lemezét szeretnék megismerni.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.