Csákányi Eszter a Bálint Házban

  • 2013. október 24.

Snoblesse

Csáki Judit kérdez, Csákányi Eszter válaszol. Vagy fordítva.
false

 

Fotó: Szkárossy Zsuzsa

„Ott állt földig érő kabátban, homlokába húzott sapkában a Nemzeti Színház előtt, szakadt az ónos eső, fújt a Duna fölött az északi szél. Kezében egy szál törött gerbera – jött tüntetni a művészet szabadságáért, a szabad Nemzeti Színházért. Aztán nevettünk ezen – jólesett” - írta Csáki Judit egy 2010-es interjúban, amely aztán így folytatódott:

Magyar Narancs: Nem voltam meglepve, hogy ott vagy.

Csákányi Eszter: Ott kell lennem. Amúgy a politikai nézeteimről nem szívesen beszélek, ez magánügy. De amikor ki kell menni az utcára, mert a politika bele akar szólni a művészet dolgába, az közügy. És igen, ott álltam, a törött gerberával a kezemben, én, a művészet szabadságharcosa – hát persze hogy nevetni kellett rajta. De közben szomorú voltam, hogy a színészkollégáim közül nemigen jöttek el; igaz, a délután öt óra nem a legjobb időpont.

A teljes interjú itt olvasható, akinek viszont még lenne kérdése a színésznőhöz, mindenképpen vegye az irányt a Bálint Ház felé, mert a hajdan megkezdett beszélgetés itt folytatódik Csákányi Eszter és Csáki Judit között.

Figyelmébe ajánljuk

Helyreigazítás

  • narancs.hu

Helyreigazítás az Egy elképesztő történet: gondnokság alá akarta vetetni egykori barátját, majd bíróságra ment, de a pert is elbukta című cikk miatt.

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.