A 42. hét

  • 2016. május 26.

Snoblesse

Pintér Béla és Csákányi Eszter közös produkciója.


Fotó: MTI

„Pengeéles gúnyrajz a múltba visszarévedő, dagadó kebellel a történelem, az »egyszer volt« átrajzolásán fáradozó kurzus bornírtságáról, természetesen úgy, hogy maguk az ábrázoltak röhögnének rajta a legjobban. Már ha ott ülnének a nézőtéren.” Ezt kritikusunk írta Pintér Béla Kaisers Tv, Ungarn című produkciójáról, és az ügyben is egy kritika igazít el (a Szutyokról szóló írásunk), hogy a valóságban kik ülnek egy Pintér Béla-előadás alatt a nézőtéren: „Pintér Béla színháza egy olyan szubkultúra favoritja, amely amúgy a magas kultúrának is fogyasztója, szívesen bolyong intellektuális vidékeken.” Az intellektuális vidékeken bolyongóknak és a magyar valóság iránt érdeklődőknek ezúttal A 42. hét című darabot kínálja a nemzetközi hírű színházcsináló. A produkció (kritikánk róla itt) dr. Virágvári Imola szülész-nőgyógyász történetén keresztül mutatja be azt a negyvenkét hetet, mely a fogantatástól a születésig telik el. Főszerepben: Csákányi Eszter.

Előadások: június 5., 6. 20.00 óra

Figyelmébe ajánljuk

„A Száraz november azoknak szól, akik isznak és inni is akarnak” – így készítették elő a Kék Pont kampányát

Az idén már kilencedik alkalommal elindított kampány hírét nem elsősorban a plakátok juttatják el az emberekhez, hanem sokkal inkább a Kék Pont önkéntesei, akik a Száraz november nagyköveteiként saját közösségeikben népszerűsítik a kezdeményezést, sőt, néhány fővárosi szórakozóhely pultjaira „száraz” itallapokat is visznek.

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.